April, april!

Imorgon är det den första april och som alla vet får man dra folk vid näsan, luras, ljuga, "pull someones leg", ja... vad man än vill kalla det. Lille Lucas berättar om sitt bästa ljug i dagens Nyan:
"Jag brukar säga till min syster att hon är en pojke!"
Oj, oj, vad nervös man hade blivit om man hade fått det slängt i ansiktet en tidig morgon.
"Jenny, du är en pojke!"
"Va?! Är det sant? Ja, nu när du säger det har jag alltid haft lite manhaftiga drag kring ögonen och käkpartiet. Folk har misstagit sig förr. Jag brukar ju ofta få höra att jag liknar jag på mina bröder, kanske jag är den tredje brodern?" Sen hade man lyft på täcket och kollat efter bevis för att personen talade sanning.

Varje år brukar jag tänka att jag ska hitta på nåt riiiiktigt, riiiktigt bra ljug. Men det lyckas aldrig. Jag har inget bra pokerfejs utan ser sådär barnsligt förväntansfull och ivrig ut när jag stammar fram ljuget. Och det är bra om jag lyckas hålla mig för skratt.

Kan man maila aprilskämt kanske?


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback