Härnösand.

Man hinner inte mer än kliva av bussen i Härnösand, innan magen pajar och man blir rutten, plöffsig och två kilo tyngre. Dagarna går här medan man springer på toa mellan föreläsningarna och kafferasterna, och har man tur får man skita. Men allt som oftast vägrar tarmen funka som vanligt, och släpper mest ut en massa giftiga gaser som förpestar tillvaron för mina rumskompisar. Nu är ju inte deras magar i toppskick heller iofs och tur är väl det så blir det inte så markant.

I tisdags hade vi samkväm på Hospis tillsammans med ett gäng klasskompisar. Det var trevligt, men jag var fruktansvärt bakis på onsdagen och tog sovmorgon fram till lunch. Eftersom dagarna är fullspäckade med föreläsningar från 8-17, gäller det att sålla mellan vilka som är nödvändiga och vilka man kan hoppa över och jag ansåg att onsdagförmiddags föreläsningar kunde skippas, bara så jag fick ta igen mig lite.

Ikväll ska Maggan fixa håret på mig, klippa och slinga. Och så ska vi äta resterna av den otroligt megasupergoda middag hon lagade igår. Älgkött som legat i ingefärsmarinad i tre dygn, med ungspotatisar och två olika kalla såser; vitlök och pepparrot. Muuummmmsss!!!!

Imorgon blir det hemfärd, sen ska jag inte hit på 10 veckor. Ska bli skönt att kunna få skita som folk igen.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback