Mmmmm.

Nu har jag varit till Kalmers och köpt skruv och muttrar och monterat på pakethållaren på Joels cykel (det var tydligen inte coolt med pakethållare). Jag har skrubbat däcken och putsat ramen och nu står den lilla Monarken och blänker i solskenet, redo att byta familj. Jag hoppas verkligen att dess nya "husse" är snäll mot den och inte slirar sönder dubbarna i däcket så som den gamla hussen gjort.

Igår var jag på Thereses monsterpumppass, åkte hem till the Long residence, där Mr själv hade slängt ihop en god lasagne, drack kaffe och promenerade till Dinos för att prata skit med Linda en stund. Mycket blev sagt. Vi garvade b la. åt den gången jag slirade omkull med Allex moppe utanför KHS inte mindre än två gånger under loppet av ca en minut. Det värsta var att detta skedde på eftermiddagen, då alla högstadiets elever satt på grässlänten vid grusplan och väntade på sina bussar och fick ta del av skådespelet. Fattar inte hur man kör från Godby till stan på en lånad moped när man typ aldrig kört moppe i sitt liv förut. Nåja, man var väl inte smartast i världen när man var 15.

Efter två timmar och två mellis var vi nöjda och jag knallade tillbaks till Calle som redan hade varit på bajsrunda med Seidi, så det var bara att krypa ner i säng! Mmmmmm... ingen hård madrass......... mmmmm, fluffigt täcke....... mmmmm..... mjuk kudde utan knölar..... mmmmmmmm, en varm och gosig Lång.

Idag blir det glidardag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback