Monsterbike.

Joel håller på att växa ur sin fina blå Monarkcykel och har bestämt att han ska ha en ny. Helst en "monsterbike".
"Mountainbike, heter det" försöker jag förtydliga.
"Jaja, ialla fall en sån där med tjugo växlar och tjocka däck vill jag ha. En monsterbike" säger Joel.
Jag föreslog att vi skulle sälja hans gamla cykel i Torget och sen köpa en ny cykel för pengarna. Den idén nappade han på så vi gick in på Ålandstidningens hemsida för att maila in en annons. Samtidigt lade vi in en "köpes" annons. Joel dikterade:
"Mon-ster-bike. Tjugo växlar. Skriv så, Mamma!"
För en stund sedan fick jag den första intresseanmälan på Joels gamla cykel. På fredag ska de komma och titta på cykeln och sen kanske en annan pojke cyklar runt på Joels lilla Monark, medan han själv snart förhoppningsvis fräser runt på en monsterbike med tjugo växlar och feta däck... om det nu är någon som har en sån att sälja...

Kommentarer:
Postat av: Marie

Hej Jenny,

Jag har en svart cykel som jag funderat på att byta ut.. Det är en med feta däck och 21 växlar, om jag inte minns fel har jag använt den typ 3 gånger. Jag kan tyvärr inte helt rea ut den gratis för jag behöver också pengar till en ny tantcykel istället, men billigt kan ni nog få den = ) Jag köpte den på en kvalitetsauktion, som brukar hållas på arken ibland. De brukar ha billiga cyklar där, ett tips alltså. Men hör gärna av dig ifall ni får cykeln såld och eventuellt är intresserade av min.
Mvh Marie

2007-03-14 @ 15:26:00
Postat av: Tessa

Oj, pojken har isåfall 3 gånger fler växlar än sin gudmor! Shit han cyklar om mig på sin monsterbajk. Pussa han!

2007-03-14 @ 18:22:11
Postat av: Jenny

Mej Marie!
Är det en barncykel då? Han är ju fem bast och kan inte cykla på en stor riktigt än. Hursomhelst så fick jag ett sms (!!!) av en som sett annonsen i Torget och som ville sälja den. Så vi får se nästa vecka. (Vem fan sms:ar svar btw?)

Postat av: Marie

Haha, jag tycker sms är pest för det mesta..
Men det är säkert lika mycket tantvarning på den meningen som det är att vilja ha en cykelkorg!!!

Nej, det är tyvärr ingen barncykel. Jag kom ihåg honom som rätt lång, men i min värld är ju dom flesta rätt långa!
..alltså jag tänkte om jag kan cykla på den så kan säkert han det också = )

2007-03-15 @ 15:31:55
Postat av: Jenny

Haha. Ja, du är inte längst på Åland direkt, men jag tror ändå du slår Joels 125 cm!

2007-03-16 @ 09:18:57
Postat av: Marie

Jo, med hela 25 cm slår jag det! Jag tror jag har sadeln på det lägsta, men det kan jag försöka komma ihåg att kolla efter..

2007-03-16 @ 12:58:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback