Haffad.

Det var Linda som haffade mig för hundra år sedan. Här kommer min lista.

Först lite regler:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar/gb:n för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag är väldigt sparsam (inte snål... sparsam!).
Exempel:
Tepåsar återanvänds, räcker till minst två koppar te. Engångsrakhyvlar håller sig vassa minst en månad. När Joel lämnar mjölk i glaset, häller jag tillbaks det i tetran, själv dricker jag ingen mjölk. Det är godare med vatten... och billigare!

2. I vårt lilla hushålle går det åt minst en rulle Lambi toapapper om dagen. Så mycket papper för så små rumpor ;)

3. För att inte äta ihjäl mig har jag börjat föra matdagbok där jag skriver upp minsta smula jag stoppar i mig. Funkar skitbra, för det är inte skoj att behöva anteckna en påse chips, 500 gram lösgodis eller kaffe och tre kanelbullar.

4. Jag avskyr att prata i telefon, förutom med farmor för henne träffar jag så sällan. Jag blir ofta okoncentrerad, börjar gäspa och finner det mer stimulerande att telefonklottra än att konversera.

5. Jag har spelat trombon och varit med i Mariehamns ungdomsorkester för hundra år sedan. Jag ångrar fortfarande att jag slutade, hur fränt vore det inte att dra upp trombonen och köra Dansa i neon en efterfest?

6. Till sist...
Jag har såna där små egenheter som de flesta människor har. Fasoner, kallade jag och min kusin Anna det för när vi var små.
- Tvinnar håret, viker det till en ögla, pillar änden genom öglan och reder ut.
- Tänker på en låt och "klapprar med tänderna" i takt.
- Plutar med munnen, skjuter upp den mot näsan och luktar på överläppen.
- Luktar gärna på Seidis tassar också. De doftar himmelskt!

Jag haffar i min tur:
Tessa
Mamma
Maggan
SajmonK

... kommer inte på fler.

Kommentarer:
Postat av: Tessas kussa sandy!!

hahaha...suverän lek detdär med haffning!! inte för att jag är tvungen att göra det, men jag bara måste berätta en konstig sak jag sparar på....jo HÅR!!! Om Robbe är på läger någonstans så då skiter jag i att raka mej någonstans för att jag är övertygad om att det blir mycket bättre om man rakar allting på en gång istället typ 10 minutr före!! CP CP CP!!!! HELT OLOGISKT!! och äckligt..Jag sparar oxå på "de fina trosorna". tar istället ett sunkigt par för att ta de fina till helgen!? ( detta borde man inte bry sig om som sambo ) även detta helt ologiskt!! Kram

2007-05-06 @ 17:11:47
Postat av: Jenny

Haha! Jag resonerar likadant. Jag låter det gro ordentligt och känner mig väldigt nöjd och vacker när jag väl trimmat.
Klart man sparar på fintrosorna, inga vanliga vardagsflytningar får läcka i dom!

2007-05-06 @ 17:45:59

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback