Inget ljuvt hem.

Ännu en dag att kryssa över i almanackan. Snart är det juni och jag förstår inte hur tiden har gått så fort! När jag skulle leta upp det där tonfiskrörereceptet backade jag några månader i bloggarna och sånt som jag skrev i november känns otroligt bekant.

Just nu längtar jag ialla fall till den sista maj, då jag förhoppningsvis får lite stålars in på kontot. Mina sista slantar la jag på slipmaskinspapper idag (okej okej, jag överdriver... jag har 4 euro kvar på kontot.) Jag har nämligen börjat förbereda mig för flytt, trots att jag fortfarande inte har en aning om varken vart eller när jag ska flytta. Men flytta ska jag, så fort tillfälle ges! Jag ruttnar i den här ruttna kåken!

Vissa börjar renovera strax innan de flyttar in, men jag börjar nu innan jag ska flytta ut. Idag tog jag itu med köksskåpen som stått halvfärdiga i två år, typ. Nu ska det arbetet slutföras, så jag skruvade ner några dörrar som jag tog med till "Mommojohan". De har bra med utrymme för maskinslipning på sin gård. Vi fick middag också och jag åt som vanligt tills magen krampade. Hann även springa upp till Rafaela en sväng och klappa henne på stora bebismagen och "åååhh:a", "naaawwww:a" och kluma på bebiskläder. Man blir sugen ;)

Vidare... jag har hört mig för med någon som kan fixa ytterdörren, som Seidi smakat på. Jag har också lite hammarslag i vardagsrumsväggen som borde åtgärdas och listerna som jag bröt loss när jag tapetserade sovrummet ska på plats.



De små detaljerna som återstår sen är att fixa ett jobb och ett lån... ja, och så nånstans att flytta dårå...

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback