Isolerad.

Jag blev tvungen att dra för persiennerna idag, så jag skulle slippa se solstrålarna genom fönstret som förmodligen skulle påminna mig om att vädret var strålande, att jag borde gå ut, sitta med smala ögon på någon uteservering och sörpla kaffe eller ta en cykeltur.

Istället har jag suttit isolerad här inne. Fastlimmad med tentan framför burken. Hundra böcker och papper kringspridda. Det enda jag har ätit är lite kokt broccoli, en pirog och två bitar sill i gräddfil. Jag tog faktiskt en promenad med Seidi på eftermiddagen och blev sen tvungen att ta ett bad. Det är som att skärmens ljus stimulerar fettproduktionen, för under dagen har hyn blivit allt blankare och halare och håret hängde i flottiga stripor fastklistrade längs kinderna. Händerna var kladdiga och jag kände mig hålögd och utmärglad när jag sjönk ner i badet. Mmmmmsköönt och riläxing.

Sen var jag igång igen och tiden försvann. Tills nyss, då jag var ut och det hade regnat och det doftade sådär härligt somrigt. Jordigt och växtligt... grönt på nåt sätt.

Men nu har jag pejl på det här. Det ska nog gå vägen!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback