Jag ringer upp Birgitta.


(Röst i telefon):
Birgitta.
J: Hej... jag heter Jenny. Kan du hjälpa mig? Jag har glömt anmäla mig till en tenta.
B: Javisst. När ska du ha tentan?
J: På tisdag.
B: (Djup suck) Råkar det vara forskningstentan?
J: (Ängsligt) Jaa... kan du hjälpa mig?
B: Eh... mja. Vi ska se här nu. Ja, jag kanske kan trycka in dig här. MÅNGA har glömt att anmäla sig till den här tentan, man börjar bli lite irriterad på att folk ringer hela tiden. Just när jag tror att arbetet är klart, ringer det någon och vill anmäla sig och jag får göra om alltihop en gång till vad var det du sa att du hette?
J: Pettersson. Jenny Pettersson.
B: Personnummer?
J: 810814....
B: JA, det räcker! (knapper, knapper på tangenter). Så. Nu är du insatt.
J: Tack, tack! Tusen tack!
B: För all del.

*klick*

Pheeewwww...

Kommentarer:
Postat av: Tessa

=) du är inte ensam gumman. Men var det inte nåt liknande i fjol?

2007-05-31 @ 22:01:13
Postat av: Maggan

Nu förstår jag..."Heliga Birgitta" var det ja!!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback