Kalkon-dille.

Jag har blivit omplacerad på jobbet och kommer i sommar istället att jobba i leksaksbutiken Dillen som ligger i samma varuhus som Robert´s coffee. Det känns roligt, även om jag har trivts riktigt bra på Robert´s.
Det är ju inte omöjligt att jag hoppar in där också när det behövs. Ibland kan jag själv också behöva lite skratterapi av Musikinstitutetkillarna, lite kram och kel från Marielle och Catta och väderprat med stammisarna.
Imorgon är jag första dagen på Dillen och ska få lära mig rutinerna där. Kul kul!

Köpte ett kilo kalkonfilé igår och nu har jag stått och kockat med grytor, kastruller och pannor huller om buller på spisen. Två hungriga pojkar satt ivrigt och väntade på plättar vid bordet (och en sugen hund under bordet) medan jag styrde ihop kalkonfärsbiffar och kalkongryta.

Härligt väder idag! :) Det blir till att ta med forskningsboken ut i solen!

Kommentarer:
Postat av: Jessimon

Ok, pojke 1 är Joel antar jag.... vem är då pojke 2? :D

2007-05-17 @ 19:02:52
Postat av: Jenny

Pojke 2 är Joels kompis Marcial. Han är sju. Ungefär 23 år för ung för mig :P

2007-05-17 @ 19:20:11
Postat av: Jessimon

Ahafan.... hade hoppats på att du hade haft nån snygg, trevlig och musklig man i 30-årsåldern vid middagsbordet! Men det kommer! :P

2007-05-17 @ 21:54:58
Postat av: Jenny

Det hoppas jag också.
Men det verkar inte troligt.

2007-05-18 @ 17:02:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback