Pizza och mazarin? Nejtack!

Sitter i startgroparna här.

Jag tror jag har varit lite extra spänd, eller kanske t o m förväntansfull, inför denna Härnösandsresa. Jag har  nämnligen förberett mig noga och tvättat kläder i tid (så jag slipper ha dem nedpackade i plastpåsar och hänga på tork när jag kommer fram), jag har prydligt plockat ihop mina arbeten som jag ska ha med, jag har tagit ut pengar och tankat bilen så jag säkert kommer ända fram till Berghamn och jag har lagat matsäck som ska räcka hela resan.

Kör man tretimmarsdieten och önskar nyttiga alternativ, är det bäst att ha mat med sig. Ybuss har fortfarande inte hakat på GI-trenden, utan serverar bara tunnbröklämmor och mazariner under färden. Och hur skulle en mazarin till middag se ut i min matdagbok?! Fy vale!
Under veckan ska jag också försöka motstå nudellunchen hos Greken och de där eviga pizzamiddagarna, det som även kallas härnösandsdieten. Till härnösandsdieten är det endast öl till maten som gäller. Och kvällsmålet består av tre glas rötjut. Men jag har beslutat att jag kan göra ett undantag där... hur osocial vore jag inte om jag hoppade över ölen och pilkastningen på Pub Bittens?
Hursomhelst ska det bli skitkul att träffa mina kära rumskamrater igen; Jenny Röv och Maggan med Pitten.

Nu ska jag packa klart, äta och bajsa. Sen borde jag småningom vara klar för avfärd!
Hejjååå!


Kommentarer:
Postat av: Ulrika Henriksson

:(

Postat av: Tessa

Haffad! Jag? Jag som bara läser din blogg, hur gör man då??

2007-05-08 @ 09:56:55
Postat av: Jenny

Du har ju reglerna i min blogg. Sen behöver du inte haffa andra om du inte vill ju.

2007-05-08 @ 12:37:09
Postat av: Jenny

Vad är det för sura miner Ulrika? Blir du kanske glad om du får bjuda mig på en spaweekend? :)

2007-05-08 @ 12:38:28

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback