Stress föder resultat.

Märkligt hur kroppen fungerar, eller rättare sagt, hjärnan fungerar.

Just satt jag här med uppspärrade ögon, flaxande armar som kastade papper hit och dit, näsan i ett otal böcker och fingrarna febrilt hackande på tangenterna för att avsluta arbetena till kommande innevecka. Paniiiik!
Nu är jag klar med det och fast jag vet att en hemtenta och en salstenta är på kommande inom en väldigt snar framtid slappnar jag av totalt och tänker:
 "Äh, det där? Det hinner jag göra sen!"

Det är väl så att man arbetar bäst under stress. Därför tror jag att jag ska ta det coolt nu, så jag kan stressa upp mig ordentligt sen och på så vis få nåt gjort.

Smart vá?

Kommentarer:
Postat av: Maggan

...jag skulle behöva lite av ditt luta-mig-tillbaka-det-ordnar-sig-alltid tänk...En snabbkurs till veckan kanske? :)

2007-05-05 @ 09:10:03

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback