På besök hos Jeff.

Linda är gravid och bebissjuk och vill gärna veta hur det var att träffa Jeff Helsing, som kom till världen i tisdags.

Igår var jag till BB för att skåda underverket, utrustad med present till både mor och barn. Jag hade köpt två bodysar och ett paket blöjor till Jeff och amningskupor och energysnacks till mamma Tessa.
När jag kom in och såg den lilla plastsängen, där nyfödingarna brukar ligga och dyna, trodde jag först inte det var någon bebis där. Men vid en närmare titt låg han visst där, så liten och ljuvlig. Nedbäddad, sovandes på sida med de långa, smala fingrarna under hakan. Sen var det ju svårt att slita blicken från honom.
Det kom fler besökare, bland annat Natalie, som är kanske 2-3 år.
"Jag vill paja den!" sa hon och tittade längtansfullt på Jeff och man fick lust att knipa henne hårt i kinderna, så gullig var hon.
Och Tessa mådde bra, fast hade lite svårt att skratta utan att hon fick "magknip". Sen visade hon bild på den äckliga "hårbollen", dermoiden (tror jag det hette) som togs ut samtidigt som Jeff. Blä, säger jag bara!

Jag dricker vin och lagar mat till min älskling nu. Jag har köpt rosor och dukat med ljus. För han är helt enkelt bäst!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Myyysigt!! Förutom historien med "hårbollen".
Så härligt att se att du är så kär och vad härligt att du överraskar honom så även han vet om det =)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback