Trevlig helg, del 1.

Det började med bastubad hos Linda och Stefan i lördags. De har flyttat till ett mysigt litet hus, som blir passligt för dem nu när de snart ska bli en till. Först åt vi så jävla god mat! Rotsaker i ugn, rostbiff med beasås och guacemole + sallad. Till efterrätt blev det "chokladfluff" (vad heter det egentligen??) med vispgrädde.
Joel var ivrig och ville bada med en gång efter maten. Det var bara att mödosamt resa på sin stinna och jästa kroppshydda och kliva in i hettan. För hett vill jag lova att det var! Det brann för glatta livet i spisen och nålen på tempmätaren prickade ganska exakt 120 grader. Det gick inte att placera arslet på bastulavan, för det hettade så i skinkorna så man trodde man hade fått smisk. Joel ställde sig ute i duschrummet och började vråla. Han ville bada, men inte i sådär varmt! Snart hettade det inte bara om skinkorna för mig, utan även inombords. Romeo började rent utsagt koka och fick rusa ut och kyla ner sin upphettade lekamen, medan Joel lugnade ner sig och vi kunde sätta oss på en pall bredvid dörren som stod på glänt.
Jag passade på att klösa bort ett skitigt skinnlager tills jag var rörandig samt bearbeta de vidöppna porerna i fejset och sen var vi nöjda med bastubadandet.

Del 2 kommer inom kort.


Kommentarer:
Postat av: Mor

Herregud! 120 grader! Det ska
va 60 grader och 60% luftfuktighet. Då är det skönt och man kan sitta läääänge i bastun. Med jämna mellanrum ska man ta ett dopp i sjön, sammanlgt tre dopp (man avslutar med ett kalldopp innan man går i duschen) Det är världens bästa recept på bastubad!

Postat av: Anonym

... så var
adressen till min blogg...
:-)

2007-10-07 @ 21:26:18
Postat av: Mor

f-n vad det krånglar... omöjligt att få in min boggadress härt!!!! :-(
Nu då!!!??

2007-10-07 @ 21:29:34
URL: http://britt-hoftled.blogspot.com
Postat av: Linda

Chokladpudding heter det :D. O bastun var INTE skoj, men Romeo var nöjd verkade det som!

2007-10-07 @ 21:42:21
Postat av: Linda

Hörrdu Höftleden, 60 grader.. är inte det lite fisigt då? 80 röstar jag för :)

2007-10-07 @ 21:44:46
Postat av: Tessa

Sitter härhemma, det närmar sig midnatt. Jag har sprungit till kylen varje halvtimme, sugen på nåt. Det enda jag funnit så tungan blitt nöjd är satsumer och rädisor. Men nu skulle jag GÄÄÄRNA ta lite chokladpudding med grädde, jäkla frestis. 120 låter hett d o 60 låter svalt, men då kan man ju sitta liite längre förståss.

2007-10-07 @ 22:06:59
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Ja, hellre sitter jag i 60 grader och njuter än att sitta i 120 grader och plågas.
Tessa, nästa gång (???) du ska få barn får du skaffa växthus och odla egna rädisor :)

2007-10-08 @ 09:28:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback