Family life.

Det är värsta "family-life-living" här på Askuddsvägen. Mannen i huset står i Blåkläderbyxorna, visslar på She´ll be coming ´round the mountain och tärnar potatis till pyttipannan (överbliven potatis från häromdagen som nu måste återanvändas, inget kastas här inte!). Sonen sitter vid köksbordet och lägger patians.

Joel - Är dam mera än kung?
Romeo - Nej, dam är mindre.
Joel - Ässet går väl på alla?
Romeo - Japp, äss är högsta kortet.

Jag gillar det här familjelivet. Jag är redo och mogen tror jag. Det är härligt att äta middag tillsammas, diska och plocka undan, dricka kaffe, prata, spela Maja, natta barn, se på TV, lägga sig omslingrade och vakna av att någon ger en en puss och viskar "hejdå, vi ses i eftermiddag." Det är härligt att veta att vi kommer ses om bara några timmar igen!

Men en sak trodde jag aldrig om mig själv - jag gillar t o m att bli kallad Mamma!

Kommentarer:
Postat av: Maggan

Mm, va det låter mysigt!
En liten bäbis på det här så blir det rena tomtebo-lyckan...

Postat av: Simon

Verkligen vackert skrivet! =) Kram från Simpan

2007-09-04 @ 18:28:13
Postat av: Tessa

Åå jooo, såå fint skrivet. Levde mig riktigt in och vart lite tårögd. Myyyysit. D e du värd!! Puss

2007-09-04 @ 20:39:37
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Linda

Ha du inte gillat att bli kallad mamma? Shit.. hur fan ska jag ta det då? Du är ju liksom gjord för den rollen!
Jag är så glad för eran skull, mysisar!!

2007-09-04 @ 21:13:21
Postat av: Jenny

Jo, alltså Joel får kalla mig mamma. Men tidigare har jag ryst av förfäran när jag hör "fruar" bli kallade Mamma av sina män. Tex:
"Mamma, har vi mjölk hemma?"
Men det känns okej nu. Shit, nu går det bara utför!

2007-09-05 @ 07:51:59

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback