Hemfärd och hemkomst.

Nu kan jag bocka av två veckors praktik och en innevecka från "kvar att göra i skolan-protokollet". Efter tre veckor borta hemifrån var det superskönt att köra iland i Eckerö igårkväll. Då hade jag och Romeo varit på resande fot hela dagen. Vi startade tidigt, tog ett stopp vid Valbo köpcentrum i Gävle, köpte inget, men vi strosade ändå runt på IKEA och kikade nyfiket in i de mysiga rummen. Överens är vi ju gällande det mesta och även inredning, tydligen. Det underlättar ju sen när vi ska bli sambos :)
Vidare söderut. Vi åt en flottig pizza i Hallstavik, för att undvika att bli alltför hungriga ombord på M/S Eckerö och av den anledningen förledas tro att den där cafeteriamaten kanske inte är så tokig ändå. Men det är den ju.

Efter att vi åkt och hanldat frukost på Selääää, åkte vi till Ma och Pa Enberg för att hämta Hund. Det var en väldigt glad hund som mötte oss. Hon har nog haft en toppen vecka minsann och blitt bortskämd något alldeles fruktansvärt. Vi fick redogörelser från allt som Seidi gjort i veckan, hur hon ätit och bajsat. Helst hade de velat att vi åkte iväg och lämnade hunden kvar tror jag.
Det är tur för Seidi att hon är så populär så att Ma och Pa kan ha förbiseende med hennes små egenheter.
Jag menar, hade jag mitt i allt rispat Ma Enberg på läppen med mina naglar när vi skojat och haft trevligt hade jag inte varit poppis. Inte heller om jag spelat Allan i skogen och gapat och skrikit när jag sett ett rådjur, och ryckt i kopplet så Pa Enberg nästan låg i backen. De hade heller inte accepterat att jag ockuperade hela soffan och där helt ogenerat lagt på rygg och snarkat med särade ben. Om jag till på köpet hade varit så lat att jag vägrade göra dem sällskap på en kvällspromenad, hade jag nog fått se mig om efter andra svärpäron.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Haha, jasså det är där hon har varit
=)
int råkar dom ha en grön bil? Såg en glad "Seidi?" bak i en bil på Kantarellen igår. Men var det hon?

Postat av: Jenny

Ja... jag såg ju bilen senast igår. Men jag minns inte om den var grön.

2007-09-29 @ 21:55:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback