Jag är självgod.

Jag kan (när jag inte har bättre saker för mig = ofta) sitta och läsa mina egna blogginlägg från flera månader tillbaka och fnissa för mig själv. "Hah... det där var bra skrivet. Roligt!" kan jag tänka. Det ÄR roligt med bloggen. Jag brukar också gå in och kolla statistiken, hur många som läser. Så blir jag nöjd när den röda kurvan pekar spikrakt uppåt en 350 stycken läsare. Då måste jag genast skriva ett inlägg, helst ett bra och roligt så de där 350 personerna inte kan låta bli att läsa min blogg varje dag. Sen vill jag att de ska länka jenelibloggen vidare till andra bloggare och tills jag blir en bloggkändis. Undrar om bloggkändisar klassas som B-kändisar? Kanske man högst får en biljett till StandUp på Arken...
Hursomhelst betyder kommentarerna mycket för en hängiven bloggare. Den där nollan i kommentarsfältet vill man inte se.
Alex Schulman har ibland över 175 kommentarer på sin blogg. Då blir jag avundsjuk. Varför ska han ha fler kommentarer än jag bara för att han är Alex Schulman?

Bloggandet börjar likna ett sjukligt beteende.

Självgod och avundsjuk. Inga fina egenskaper. Men så är den oförskönade verkligheten.


Kommentarer:
Postat av: Mor

Oj, det var en nolla nu när jag var in. Jag skriver direkt en kommentar! Själv har jag också en blogg med sådär 3-5 läsare. Min blogg håller för det mesta nollan på kommentarerna.. men sen tycker jag inte ens själv att jag har någon rolig blogg heller...

2007-09-07 @ 15:01:22
Postat av: Jenny

Jag tycker den är rätt rolig med Brollans äventyr och den senaste skrattade jag högt för mig själv åt. Att jag inte kommenterar beror på att man måste registrera sig (tror jag) och hålla på, jobbigt...

2007-09-07 @ 16:30:35
Postat av: Maggan

...jag erkänner...jag blir otroligt "på" när jag ser att fler och fler läser min blogg. Sista "rekordet var 380...hur bli man inte då...självgod, såklart!!
Du är inte ensam.

Postat av: Tessa

*harkel* är det inte så att det är antal besök det är? Jag står för ungefär 10 besök på jenelis blogg per dygn. Tyckte oxå jag hade många besökare då min var uppe i 350, men min käre sambo påminde mig rätt snabbt om att det räknas ju varje gång någon bara går in och ser om det är nåt nytt inlägg. Granskar man statistiksidan så är siffran för "unika besökare" inte lika hög. Fan oxå. Hahaha, gu va du e rolig som går och läser dina gamla inlägg, kanske man sku börja med
=)

2007-09-07 @ 16:55:49
Postat av: Linda

350 stycken? Är du säker på att det inte är antal sidvisningar?

2007-09-07 @ 17:59:35
Postat av: Linda

Oj.. Det hade Tessa också skrivit. Inte meningen att vara "dissig", men jag har också blivit glad av en alldeles för hög siffra =).
Jag läser också mina gamla bloggar. Jag tycker det är därför jag har en blogg/dagbok, för att kunna se tillbaka.

2007-09-07 @ 18:02:34
Postat av: Jenny

Jaja! Självklart är det sidvisningar och inte antal besökare. Själv står jag väl för ett tiotal om dan själv, då jag måste gå in och se om nån kommenterat. Haha!

2007-09-07 @ 18:54:44
Postat av: Linda

Hahah!! Ibland är vi så lika =)

2007-09-08 @ 11:39:46

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback