Sömbrist.

Det ska bli SKÖNT att komma iväg och få SOVA som folk. Jisses, det här värre än att ha spädbarn... eller kanske inte. Men nu har jag inga spädbarn och då önskar jag att jag skulle få EN NATTS OAVBRUTEN SÖMN. Men nej. Någon snarkar... eller drar täcket av en. Jag boxar till han i sidan och kan inte somna om för Seidi tassar runt med sina klor mot golvet "tjipp, tjipp, tjipp", går och dricker vatten "slafs, slafs, slafs" och dunsar till sist ner i soffan. Jag ligger och lyssnar noga efter fler ljud att störa mig på, men nu verkar det vara lugnt. Sluter försiktigt ögonen, drar en djup suck och knådar in min trötta skalle i kudden.
*SNAAARRRKK*... men nog var det ju själva.... boxar till karln i sidan. Vrider oroligt på kroppen. Jag är för vaken för att hitta en skön sovställning och så är jag nog lite pissnödig också. Tassar upp, pissar och kryper ner i sängen.
"Mammaaaa?!"
Men vad satan är det nu då??!?!?!?
"Jaa?"
"Får jag sova hos dig?"
"Nej, det är för trångt!"
"Men jag drömmer mardrömmar!"
Stackarn då. Kliver upp, viker ihop mig i Joels trånga säng. Han ska såklart kramas och hålla om, rädd som han är för alla nattspöken. Själv ligger man med en irriterad min och slänger sig hit och dit för att på nåt sätt få en bekväm fosterställning. Hur lätt är det när man helst vill sträcka ut sig raklång? Väntar tills Joel somnat, då jag äntligen får krypa ner tillbaks i min egen säng. T o m snarkandet är bättre än att ligga ihopskrynklad och "sova".
Ahhhh.... sköna kudde. Och där vart jag av med täcket, men vad gör det? Ilskan över min sömnbrist har gjort mig varm. Sluter ögonen... mmmm....

*PIP PIPPI PIIIP, PIP PIPPI PIIIP*

Väckarklocksjävel!
Vilken bra start på min första praktikdag.
Ha en trevlig vecka allihop!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Haha, fy satan. Stackare.
Tips 1: Använd 2 täcken
Tips 2: Använd öronproppar
Tips 3: Övertyga Ove att det inga kommer nå spöken, FÖR DOM FINNS INTE, och att du faktiskt ligger endast 3 meter brevid. Han måste övervinna sin rädsla, och det gör han inte lättast av att du "skyddar honom från och kramar bort spökena". Hoppas du får sova ordentligt i Norris. Men då känns d väl för tomt igen
=)
kram


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback