Tandfén finns inte.

Påtal om tänder har Joel tappat sin andra lösa tand. Det skedde under en brottningsmatch i soffan, då jag råkade knäa honom lätt på underläppan.
"Plopp" sa det, precis som för Lina i Emil i Lönneberga.
"Tänk att den där kan bita av spagetti" sa Joel och studerade den lilla tanden.
Sen sprang han till köket, hällde upp ett glas vatten och lade dit sin tand. Han placerade glaset bredvid sängen och berättade att tandfén kom på natten och satte en peng i glaset.
"Fast jag tror inte på tandfén" sa han.
Men peng ville han såklart ha ändå. Vem som satte dit den kvittade.

Tidigt nästa morgon stod Joel med mörka ögon vid min fotända.
"Nu vet jag att tandfén inte finns. Det är ingen peng i glaset."

FanFanFanFan. Det glömde jag!

"Oj, jag glömde" var det enda jag fick ur mig. "Men hämta min plånbok då, så får du."

Känns som om hela grejen tappade poängen litegrann...

Kommentarer:
Postat av: Linda

hahaha!! Jaaa! Han kunde väl ha fått en ny chans nästa natt i stället?

2007-09-03 @ 15:51:02
Postat av: Tessa

Garv!!! "Oj jag glömde", fy sejdan.

2007-09-03 @ 19:47:28

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback