Trauma.

Joel var trött imorse. Han gillade inte att jeansen var styva och ställde sig att bröla som en älgkalv över de fula jeansen. Att borsta tänderna är vanligtvis inga problem, även om det är något han gärna hoppar över. Jag brummade runt ett par varv med eltandborsten i den vidöppna och brölande munnen så att tändkrämen sprutade, innan jag irriterat bad honom skölja truten.
"Men Mamma! Du borstade inte framtänderna! Det är viktigt!" sen medan han satte på ny tandkräm på tandborsten muttrade han för sig själv: "usch, vilken dum mamma jag har som inte borstar framtänderna på mig!"

Tänk, först tvingar jag på honom ett par fula och styva jeans och sen till på köpet struntar jag i att borsta hans framtänder!
Ibland vore det kul att dyka in i barnhjärnan och se hur det funkar när minsta grejen blir stora traumat.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hahahaha, ja vad säger man. Fniss vad de är roliga. Fast det är inte lika roligt att vara med om trotset själv. Stå ut med dessa finurliga påhittigheter bara
=)

2007-09-03 @ 09:34:30
Postat av: Jenny

Ja, vad skulle man annars göra om man inte stod ut? Och så är det ju så nedrans kul att skratta åt sånt här i efterhand!

2007-09-03 @ 13:24:49

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback