Ajjeee.

Det har molat och värkt i magen i två dar nu, men jag har inte lyckats åka på den hemska magsjukan riktigt så ordentligt som mina sambos. T o m aptiten är det dåligt med, den som annars är lite i värsta laget.

Jag och Seidi orkade trots allt ta en tur ner på stan nu på eftermiddagen. Jag slank in på Zeipels och hittade en "nätt blus" (som Henrik skulle sagt) på Kapp Ahl. Sen måste jag slinka in på barnavdelningen och gosa bland bebiskläderna på extrapris. Hittade tuffa byxor och body till Vilja. Min egen unge får vara utan sånt där extra. Han har just slitit ut sina gummistövlar som inte alls är särskilt gamla och fina Didrikssons-jackan från i höstas, som inte alls var särskilt billig, är kort i ärmarna redan. Kan man ge dom nåt växthämmande?

Imorgon ska jag introducera bråk med förlängning i klassen. Urk, jag kan det ju knappt själv! Tur att det bara blir lätta saker som tiokamraterna i matematiken i höst. Bäst att sätta sig och läsa på nu.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Du ska ta 10 st hela vitpepparkorn när det är magbassilusker i miljön. Men jag sa ju d, du har ju stålbuk!

Hooli bandooli, blir dyrt med Didrikssons o andra kvalitetskläder om man växer i den där farten! Köp 2nd hand! Är det nåt han behöver så kan du säga åt mig så kan jag kanske fynda kvalitet till halva priset på nätet. O framförallt,spara till kommande syskon framöver *blink vink*

Bråk med förlängning, får jag komma!?

Postat av: Linda

Vilja väntar med spänning på om byxorna skall passa. Jag har nämligen inventerat i våra kläder idag och insett att hon knappt har nå byxor som är direkt passliga. Hur va det där med växthämmande?

2008-04-22 @ 21:12:53
Postat av: Ann-catherine

är du säker på att det inte är en liten bebis i magen istället då´, fast man kan ju kalla det magsjuka oxå förutom att den håller i sig i nio månader och magen blir mer och mer svullen men annars rätt lika ibland.....Hur har ni det annars då? vad ska ni göra på valborg? jag tänkte komma hem något sen efter den 10maj nånting, men får se hur många ungar jag tar med mig Adrian måste ju med han hänger ju fast i brösten men Elias får vara hemma om simon inte jobbar knasiga tider.

2008-04-23 @ 10:00:47
Postat av: Jenny

Nä, A-C. Nån bebis är det inte. Jag har spiral, *blink vink* :) Ja, Tessa. Är du bra på bråk så får du gärna komma och undervisa. Varför inte göra ett studiebesök i klassen och hålla en lektion?
Jag ska komma med brallerna till Vilja så fort som möjligt. De är i storlek 68, kanske för stora istället??
Vi kommer nog att vara hos mamma på Valborg. Vore kul att träffa Adde och dig då. Och Elias såklart om han inte blir hemma.

2008-04-23 @ 18:19:04
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Linda

Jo, 68 är lite stort. Det är bra. Gävlegänget kommer inte på fredag förresten. Känner du för en fik efter jobbet möter vi gärna upp på stan!

2008-04-24 @ 08:50:13
Postat av: Jenny

Låter toppen! Jag ringer när jag slutat.

2008-04-24 @ 19:52:49
Postat av: Tessa

Nej jag vill komma och LYSSNA inte hålla lektion! Bråk är intressant ämne.

2008-04-24 @ 21:09:09
URL: http://bianco.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback