Civilstånd: OGIFT!

Men stor förväntan öppnade jag mitt kuvert från skattebyrån som damp ner i hallen igår förmiddag och vecklade ut pappret för att kolla in den höga summan jag förväntade mig att skulle finnas under rubriken återbärs. Men plötsligt fastnade blicken på någonting annat som fick mig att gå i taket. Enligt skattebyrån skulle jag vara gift. Och min make skulle heta F. Fredlund. Nä, ni. Det kapitlet är avslutat för längesen och vi var aldrig ens gifta! Detta misstag har skett förut och jag har vid ett par tillfällen påpekat det när jag i andra ärenden besökt skattebyrån.
Trött som jag var efter en natt utan sömn, kände jag irritationen växa och jag måste till och med svära en lång ramsa samtidigt som jag nappade tag i telefonkatalogen för att slå numret till skattebyrån för att meddela dem att jag är ogift!
Efter att ha letat efter telefonnumret till skattebyrån i en kvart, fick jag tala med en trevlig dam på skattebyrån som lovade att "ta bort gubben" från mina papper, bara jag skickade in deklarationen till dem med ett civilstånd: ogift!

Just det, återbäringen! 600 evvvro lagom till jul!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Fi sejdan för 600 juuro! O ännu mer fi sejdan för att påstås vara Fru Fredlund.

Postat av: Jenny

Mmm, "va i helvede!?" tänkte jag!

2008-04-20 @ 09:59:52
Postat av: Linda

Jag säger bara: Usch!

2008-04-20 @ 21:09:08

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback