Uppdate.

Jaha, nu funkar det.
Inte för att jag är så aktiv och försöker skriva ett inlägg varje dag nå mer iofs. När ska man göra det?
Nu passar jag på när jag ändå ska betala räkningar.

Idag tvättade jag min bil för första gången! Jag har haft den ett och ett halvt år, så det var verkligen dags. Först måste jag få lite instruktioner av Select-killen om hur man gör: "Sätt in kortet i automaten" - svårt! Kände mig biltvättsvan då jag i sista sekunden kom på att jag borde skruva bort antennen på biltaket. Men si det gick inte. Carro har inga sådana fina finesser som avtagningsbar antennen. Så jag sket i det. Jag hade ju redan betalat 14 euro för tvätten! Så vi satt där - jag, Joel och en lätt skärrad Seidi, medan de enorma diskborstarna snurrade över bilen så den skakade. Och si jo, när de slutade snurra hängde antennfan slappt över framrutan. Den hade gått av.
Det blev att lyssna på brusigt Rix Fm påvägen hem med en trasig antenn som flaxade längs med sidorutan.

Igår var vi till Mariebad och simmade, jag och Joel. Han har verkligen upptäckt en ny värld - den under ytan! Oj, vad han simmade och dök. Och simmade UTAN simdräkten, säkert 10 meter. Det blev fin belöning när vi efter 2 timmar och jätteskrynkliga traskade ut från badhuset: en god chokladstrut och trip från Esso.

På lördag ska Joel på äventyr med Moffa och Helene. De ska till Naturhistoriska museet för att se dinosauriefilm på Cosmonova. Sen ska de bo på hotell och Joel hoppas såklart på att det finns pool, så han kan dyka!
Kul!

Kommentarer:
Postat av: Karjala

Haha, man får gratulera för den avbrutna antennen :) Allt fan kan man läsa på internet!

2008-04-04 @ 17:19:56
Postat av: Linda

skönt att ha dig tillbaka =)

2008-04-04 @ 19:36:07
Postat av: Tessa

Ååå äntligen, saknat dej
=)
Haha, jävla antennjävel. Pappas rycktes bort från taket, plötsligt börja d rinna vatten från taket, bara att sätta tummen för och fortsätta tvättningen.

Spännande för Joel och dinosaurierna (visste d redan, träffa Carola o co på Hesburger) och den nya undervattensvärlden. Vi får åka o simma tillsammans nästa gång, så får de dyka o seppa sig under
ytan tillsammans
=)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback