Jobberi jobbera.

Åh, vad jag gillar mitt jobb!

Jag har världens finaste ungar i min klass! De är så duktiga! De lyssnar, följer instruktioner och tar sig an allting utan stånk eller stön. De är ivriga och längtar efter att få lära, lära, lära! (Ehrm... de har gått tre dagar i skolan. Men jag ser ljust på framtiden också!!)
Förutom min egen klass har jag årskurs 5 i engelska (skitkul!) och textilslöjd (mindre kul). Årskurs 6 har jag i bild och textilslöjd. Och så har jag åk 5-6 i musik.

Idag har jag haft 25 pigga 1-2:or i musik. Det var en utmaning, men det var roligt! Och jag tror DE också tyckte det var roligt. Vi sjöng den populära Tvärtomvisan, där "jag" gör allting tvärtom, som att pussa på soffan istället för på killen och sitta på fröken istället för på bänken. Det blev många skratt!

.........................

Joel har också börjat skolan ju och han har väl inte så mycket att orda om det direkt. Jag frågar och är nyter, men han svarar kort: "Det har varit bra." Läxor har han haft som han gjort utan protester. Han är liksom varken till eller från när det gäller skolan just nu.
Jag för Joel till eftis både före och efter skolan. Han eftis heter Örnen och där har barnen det jättebra! Världens mysigaste "eftistanter" och de har en stor sal med stora madrasser att springa och leka i. Men Joel önskar ändå att han slapp eftis på morgnarna och att han fick gå själv till skolan. Det är en promenad på ca 300 meter bara, men jag behöver åka 7.30 på morgnarna och han börjar antingen 9 eller 10. Han blir ganska länge ensam och jag litar inte på att han håller reda på tiden. Kanske till våren.

Annars då...?
Ja, jag är rätt slut på eftermiddagarna och eftersom jag slutar lektionerna 14.30 alla dagar utom en, blir det inte mycket tid till planering i skolan innan det är dags att hämta Joel. Så hem och laga mat och sen sitter jag till sena kvällen med böcker och planeringar. Men det ska väl ge sig tills man blir lite varm i kläderna, antar jag.

Nu ska jag duscha pojken, utfodra honom och stoppa honom i säng. Sen blir det OS och planering framför teven!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Att du aldrig lär dig att sluta oroa dig i onödan. Du är ju bäst på allt du tar dig för, alltid. Satans avis är jag emellanåt iallafall =)

2008-08-20 @ 20:53:07
Postat av: Jenny

De orden värmer, Linda! Puss!

2008-08-20 @ 21:58:47
Postat av: Anonym

Min mamma hade en väckarklocka att ringa när jag skulle börja gå mot skolan, ifall jag hade glömt bort tiden!

2008-08-21 @ 09:27:16
Postat av: Jenny

Ja, det är smart. Eller så får man ringa och säga till när det är dags att gå. (Om man kommer ihåg det...)

2008-08-21 @ 19:01:06
Postat av: Tessa

Jag säger d samma som Linda, du fixar d alltid till slut ändå, med marginal. Tuffing.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback