Cylar.

Bestämde mig för att göra Henrik sällskap till cykels imorse. Vi skildes åt i korsninen Ålandsvägen-Södragatan och jag tramapde sen vidare mot skolan med platta däck. Fan vad jobbigt det är att cykla med för lite luft. Två minuter före 8 staplade jag flåsande in genom ytterdörren helt plaskblöt på ryggen. Träffade några nya elever på morgonen, de treor som jag har geografi med. Snälla och rara barn!
På håltimmen mellan 9 och 10 tog jag cykeljäveln och drog ner till Carolas jobb för att hämta en bit av Berlinmuren som hennes far har huggit ur. Flåsande och slut staplade jag in på firman, fick stenbiten och en tidning där det stod om Berlinmurens fall... eller ja, åtminstone var det bilder från den tiden. Vad det stod har jag ingen aning om, för jag kan inte tyska. Eleverna tyckte det var spännande ialla fall!
När dagen var slut var det dags att sätta sig på cykeln och trampa hemåt igen. I uppförsbacke. På platta däck. Och så regnade det.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Inga avis alls. Faktiskt mysigt väder. Hur gick d med H&M returen?

Postat av: Jenny

Int bra, du måst hjälpa. Ringer imorrn.

2008-02-27 @ 21:05:09

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback