Nyår.

Igår låtsades jag att jag var bakis bara för att jag skulle få ligga på soffan heela dagen. Jag var uppe redan vid 10-tiden och gick ut med Seidi, åt en macka och damp ner på skinnet i vardagsrummet. Sen låg vi där och trängdes alla tre, fläkte, åt, drack och kollade på dåliga teveprogram hela dagen. Vid 18-tiden släpade vi oss ut och tog en riktig långpromenad och vips försvann skallebanket jag haft hela dagen.
Även fast jag hade sovit till och från hela dagen var jag lycklig när jag fick krypa in under täcket och somna efter James Bond hånglat  kinesiskan i Tomorrow never dies.

Nyårsaftonen blev lugn och pja.... inte som väntat riktigt. Bröderna Karlsson hade styrt till med ett jättefint kalas. Det var bordsplaceringar, fantastiskt god mat (man var mätt efter förrätten) och världens fetaste högtalare som skulle skaka liv i alla stinna gäster. Tyvärr hann vi inte ens med hälften av festligheterna, då vi fick skjuts av snälla Linda hem före tolvslaget för att se till hund och katt. Och ingen av oss tyckte det var väldigt tråkigt att lämna festen. Mest skönt.
Man börjar väl bli gammal.
"Se så mycket ungdomar" viskade vi till varandra när vi stod inne på Bröderna Karlssons Bompa och Bodega och smuttade på välkomstbålen.

Aja... hemma var det lugnt ialla fall. Nylock blev lite nervös när det började smälla, men fläskberget Seidi låg på soffan som om hon bomber och granater hörde till vardagen (jaja du hade rätt Linda... :P). Vi skålade in det nya året med champagne som vi drack upp, blev rätt fulla och gick sen till sängs.

Så, nu är det 2008!
God fortsättning.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback