Stress i onödan.

Rangsby idag. Som vanligt stiger jag upp tidigt, så jag i lugn och ro kan äta frulle, dricka te och läsa morgonbladet i min mjuka julklappsmorgonrock. Sen väcker jag Joel och tar itu med väckning, frulle och påklädning. Går ut med Seidi medan han klär på sig och som vanligt blir klockan alldeles för mycket när man väl kommer sig iväg. Får stressa lite, lämpar av på dagis och vilket skitväder. Regn, blåst och rusk. Moddigt på vägen och mörkt på himlen, lastbilar i möte som sprutar ner hela vindrutan så man för ett ögonblick i blindo rattar åt höger och vänster i halvpanik innan man hittar spaken till vindrutetorkarna och får på dem på maxfart.
I Haraldsby inser jag att klockan går för fort och vägen är för lång för att jag ska hinna i tid. Bryter mot lagen och slår numret till skolan, flåsar: "Jag blir nog några minuter sen idag!"
"Ja, det är ett jäkla före" svarar Patrik.
"Ja, men jag är precis påväg!" Satan. Vägarbete, jag måste svänga av via Saltviks kyrka, där försvann två minuter till.
"Jaha... men du börjar ju inte förrän 20 över 10." säger Patrik fundersamt.
"Jaaa! Jag vet! Och nu är klockan kvart över!"
"Kvart över nio..."
Jag tystnar och stirrar dumt på klockan på instrumentpanelen, tittar på vägen, på klockan igen innan det klickar.
"Hur jag är, egentligen. Okej, då har jag ju faktiskt en timme på mig."

Förresten, Heath Ledger är död. Det känns konstigt. Och sorgligt.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Sköönt?! Eller känner du som jag skulle ha gjort? "jag kunde ha gjort annat med den där timmen"


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback