Hemma.

Vi är hemkomna efter fyra intensiva dagar på Ekeborg i Eckerö. Jag var lite orolig för hur det skulle gå att ha Joel med där, men han har verkligen skött sig exemplariskt! Han fann en god vän i hjälpledaren Michela, som tog sig an honom. Alla ungarna på lägret skötte sig för det mesta själva, så det var inte mycket "ledarskap" som krävdes, tyckte jag. Vi har haft besök av båda tidningarna och även radion, så jag hoppas ni läser och lyssnar så ni får höra hur bra vi haft det!

När vi idag på eftermiddagen tryckt och knådat in tre madrasser, fyra stora väskor, en säck med kuddar och täcken och tre personer (jag, Joel och Michela) i bilen och kommit fram till stan, åkte jag och Joel (efter att vi släppt av Michela) och hämtade Seidi från Enbergs på Tallis. Henrik har nämnligen flytt landet och åkt till Stockholm på Iron Maiden konsert och lämnat vovven hos de ständiga hundvakterna. Hungriga var vi, så vi packade ur och stack iväg till Draken och köpte kebab och hamburgare. Jag gillar Draken. De är alltid trevliga där, speciellt "pappan" som jag brukar kalla den äldre herren som brukar stå i kassan. Märkligt att man alltid föreställer sig att såna där kebabställen alltid innehas av en familj. Hursomhelst är inte den ene "sonen" speciellt ful heller. Så man får både trevlig service och ögongodis. Och så har de faktiskt jäkligt goda kebabrullar! Vi avnjöt måltiden i solen på balkongen med en öl (ja, Joel drack läsk då).

Nu är det någon som klänger på min rygg medan jag försöker skriva, så jag ska sluta innan jag måste börja härja.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hahaha, jag ha å sett "sonen" och vipps så vill man ha kebab ofta, hahahaha. Faktiskt trevliga där.



Ska du med ut imorgon så tänkte vi äta nåt ute oxå, vi tänkte på kl. sex. Hör o dä isåfall!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback