Hej Lille-Skutt!

Jag antar att mitt hälsoryck inte blir långvarigt, eftersom hälsosam mat inte verkar vara något som gör mig pigg i kropp och knopp. Medan kollegerna snaskade på hemvete, mycket pålägg och gurka på kollegiemötet idag satt jag själv och knaprade på en morot och därefter en näve blandade nötter - Paulúns tips på ett gott och mättande mellanmål. Till stan för att handla mascara och mineralpuder och höll på svimma inne på Lisco parfym. Vidare till Coola barn för att köpa födelsedagspresent till den nya Petterssonaren som föddes inatt och där höll jag på att krevera av kallsvettningar, yrsel och hunger.
När jag kom hem måste jag lägga mig på sängen och vila. Sen blev det Paulúns thaikycklingsoppa och jag blev åter vid fullt medvetande och kunde t o m föra en konversation med min sambo över en kopp kaffe och ett parti Vänd tia.
Och sen - iväg för att titta på det lilla underverket som fötts under natten. Nja, lilla och lilla förresten. Fyratusen gram och redan kinder som om han fötts med påssjukan. Storebror Elias var glad över sin lillebror och vi undrade vad han skulle heta. Elias hade inget bra förslag, men det kom andra mer eller mindre vettiga förslag från hopen av människor som samlats i rum 8 på BB för att hälsa bebin välkommen till världen.
"Bamse, kanske?" sa en.
"Eller Lille-Skutt" föreslog jag. "Lille-Skutts" pappa tyckte inte det var något vidare förslag sen när han ska bli vd för något fläskigt företag. Nå, nog ska väl gossebarnet få ett namn småningom.

Jaha, lite kvällsjobb nu då, hur man nu ska orka. Den här hälsomaten gör en verkligen trött och slut.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Ja det är konstigt hur d kan va så. Men kroppen ska väl ställa om sig rätt snabbt. Min kropp har svårt att ställa om sig från allt sött jag vant den med under amningens gång, nu när jag trappat ner så finns sötsuget kvar, men inte samma fart på förbrännningen = flärrrrr. Grattis till faster igen!

Postat av: Mor

Alltså: du ska äta FETT! Om du äter fett och proteiner håller du dig mätt hur länge som helst. Du slipper yrsel och svimningsanfall och får en lagom hunger var sjätte timme ungefär. Det är hemligheten! Till mellanmål ska du ta ost med smör på, eller ägg med majonäs, eller något sådant. Observera bara att du då måste vara sparsam med kolhydraterna, även de långsamma. Annars får du insulinpåslag som gör att du lagrar fettet i stället för att förbränna det!

2008-03-26 @ 12:26:44
Postat av: Jenny

Jo, jag har ju hört det där med fett. Men det är så många olika bud om vad man ska äta och inte äta så man blir knäpp. Mellanmål var tredje timme... får man äta det? Frukt rasten före lunch så man inte kreverar av svält?
Ost med smör? Utan bröd?
Jag är förvirrad. Ge mig en dagsmatsedel!

2008-03-26 @ 17:02:12
Postat av: Linda

grattis till fastern =)

2008-03-27 @ 03:14:38
Postat av: Tessa

Fortsätter på hälsosnacket! Jag käkar vad jag vill, men lämnar bort snasket o d söta (försöker iallafall, eller ska börja heter d väl) till vardags. Och så ska jag börja röra på mig mer (utomhus) borde ha en motionscykel med tangentbord framför datan, jäla tajta ben man sku ha då
=)

2008-03-27 @ 11:05:05
URL: http://bianco.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback