Liten i orden å på jorden.

Och dagarna går, men alldeles för fort. Kvällarna räcker inte till riktigt när alla vill ha sin dos av mamma/sambo/matte. Joel är hos sin pappa och jag satsar på att jobba undan i veckan, så jag slipper sitta klistrad vid datorn/köksbordet och greja när han är här. Och fast jag kämpar och sliter blir det inte riktigt som jag tänkt mig. Är det jag som är överambitiös och har prestationsångest? Det känns lite som om jag tappat gnistan och den har slocknat i allt virrvarr med nya elever och kolleger. Jag känner mig ganska liten på jorden för tillfället. Om jag åtminstone vore stor i orden ändå...

Kommentarer:
Postat av: Linda

Slappna av gumman! Du är ändå snabbare inne i det än vad du tror. Det är klart omställningen från plugg till jobb är stor och lärarjobbet gör inte saken lättare med allt som hör där till.

Du kommer fixa det här galant. Som allt annat du tar dig för. Lita på mig!

2008-03-12 @ 15:45:34
Postat av: Tessa

Du kämpar du gulle, duktig tjej. Om ändå dygnet hade 30 timmar.

Postat av: Maggan

Överambitiös, du?? Jaaaaaaa!!
Du landar alltid på fötterna och gör alltid kanonjobb, UTAN att vara speciellet förberedd.
Jag längtar efter dig...

2008-03-13 @ 14:57:27
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Jenny

Den här gången känns det tveksamt, Linda. Men jag hoppas det ändrar.
Längtar efter dig med, Maggan! Lite vin på Hospis med massa prat vore inte fel just nu.

2008-03-13 @ 19:39:48
Postat av: Mor

Ta litet i taget, allt kan inte klaffa på en gång. Och framför allt: om det kniper och inte verkar funka, ta hjälp av kollegena och fråga och dikutera! Fast det kanske du gör...

2008-03-14 @ 10:30:01
Postat av: Jenny

Jag har ju "min" assistent som alltid kommer med goda råd, utan att "lägga sig i". Men nu ska jag ladda i helgen och gå tillbaks med förnyade krafter på måndag!

2008-03-14 @ 18:19:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback