Oruttig.

Fredag.

Som student hade man ingen aning om hur skön en fredag är för en hårt arbetande människa. Man tyckte att fredag var nästan som vilken dag som helst. Och i värsta fall innebar helgen mer arbete, eftersom man ibland fick hoppa in här och där för att tjäna lite extra slantar. Nu betyder fredagen helg och vila, något som kan behövas efter en vecka då jag gått helt upp i mitt arbete. Dag som natt går jag igenom mina framsteg och vad jag kan förbättra för att bli ännu bättre på mitt jobb. Jag antecknar och filosoferar för att komma underfund med hur jag ska lösa det ena och det andra och hur jag bör hantera situationer som uppstår och hur jag borde ha hanterat situationer som redan uppstått.
Så när jag körde hemåt idag tänkte jag på hur jädrans skönt det skulle bli att ta helg, slappa hemma, äta nåt gott och umgås med barn och sambo. Men var fann jag mig själv sittandes medan Joel kollade Bolibompa? Jo, vid köksbordet med kommande veckas planering. Jag läste in mig på vad pronomen är för något och funderade på hur jag på ett kul sätt kunde förklara en triangels vinkelsumma för eleverna.

Jag antar att detta är ett fullt normalt beteende för en som just "fått" en ny klass för än kan jag inte lita på min erfarenhet och intuition. Däremot kommer man långt på rutiner (det vet alla som har egna barn). Får jobba på det!

Nu ska jag och Joel ordna fredagsmys - UTAN skolböcker!


Kommentarer:
Postat av: Du vet inte vem jag är..

...men stort lycka till! Du verkar ge dej f-n på att lyckas med allt, och gör det oftast också! En stor bukett med vårtulpaner till dej, och ha en skön helg!!!

2008-03-07 @ 19:44:29
Postat av: Tessa

Skönt "du vet inte vem jag är..."
=)
ja du tammefan gjord av stål du (som din far?). Kämpa på, du e duktig som orkar. Men som du sa rutin...snart går det som en vals. Puss

Postat av: Tessa

Skönt "du vet inte vem jag är..."
=)
ja du tammefan gjord av stål du (som din far?). Kämpa på, du e duktig som orkar. Men som du sa rutin...snart går det som en vals. Puss

2008-03-08 @ 00:23:35
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Jenny

Tack för tulpanerna! :)Lite jävlar anamma har jag väl i mig, även om jag kan va vek o klen ibland. Annars vore man inte normal.

2008-03-08 @ 17:04:27

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback