Döskallebilen.

Nä, än har jag inte lagt av med bloggandet.

Den här veckan har vi haft fullt upp med att färdigställa Joels lådbil till idag (lördag), då det årliga lådbilsrejset gick av stapeln från högsta krönet på stadshusbacken ner till Torget.
Det var i tisdags som vi hörde på radion att det var Barnens dag med lådbilsrejs när vi var på väg till dagis.
"Ja, mamma! Lådbilsrejs, det ska ju jag vara med på!"
Fan, fan, fan. Jag hade helt missat det! Få se nu... tisdag.... fyra dagar till lördag. Hur i helskotta ska vi laga en lådbil på fyra dagar???
"Hmmm, jaaa.... ojdå...."
"Vaddå ojdå?"
"Ja, det är ju bara fyra dagar dit och vi har ingen lådbil."
Pojkstackarn blev så ledsen så det skar i bröstet på mig och jag lovade att under dagen kolla upp hur vi skulle gå tillväga för att fixa en lådbil på fyra dagar.

När jag kom till skolan sjönk jag ner i stolen i lärarrummet och frågade med lätt ironi på rösten om inte någon hade en gammal lådbil hemma i garaget.
"Jo!" utbrast kollegan. Det visade sig att hans son började bygga på en, men projektet avstannade och nu har han blivit för stor för lådbilen. Lite småfix som ratt och bromsar var det enda som behövdes till och vi fick gärna köpa den för en billig peng.
Sagt och gjort! Dagen efter hämtade vi bilen och började skruva. Styrningen kärvade lite, prylar lossade och gick sönder, Henrik svor långa ramsor, jag kastade grejer omkring mig och Joel följde intressant händelserna med händerna i fickorna och frågade när alltsammans skulle vara färdigt.

Igårkväll kl 21 stod Dödskallebilen och glänste i garaget på Tallvägen. Vi var nöjda med arbetet och åkte hem för att ladda inför den kommande dagens tävling. Marcial var med som "påskjutare" och Team Döskallen fick väl inga topptider direkt, men däremot pris för snyggaste bilen!
Två glada grabbar stod sedan på Torgets scen med varsin blänkande pokal i händerna och jag och Henrik var lika lyckliga som de över att få lön för mödan.
Tidningen var såklart på plats och plåtade den coola Döskallebilen. Håll ut till på måndag, så får ni se vrålåket!

Häjjdo.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Näää e d sant?! D va ju pissväder så vi beslöt oss för att stanna inne i lördags. Gulligt att d fixade sig på så kort tid.

Grattis Ove!!

Postat av: Linda

fina bilder på ålandstidningens sida =)

2008-05-19 @ 05:31:02
Postat av: Mommo

Grattis! Och kul att det häder något på bloggen... man är ju in och kolla med jämna mellanrum.

2008-05-19 @ 07:01:37
Postat av: Ann-catherine

Hej!
Gud så lycklig han ser ut på bilden i tidningen,vilken tur att du inte gav upp att laga en lådbil till han.
Ja vi får väl se om Elias ska ha en lagad med snart än har han inte börjat med det, som tur e.
Vi kommer hem till Åland imorrn eller på onsdag får se lite om jag får barnbidrags pengarna.
Men vi hör av oss när vi kommer, Simon kommer sen den helgen det blir dop för han jobbar
ju nu så.

Ha det bra kramar från oss
Hälsa GRATTIS till Joel

2008-05-19 @ 16:11:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback