Vappen.

Fyra välbehövliga lediga dagar. Fyra! Jag har varit så slut den här korta veckan och lidigt av någon tidig form av alzheimers, vilket människor i min närhet har fått lida av. Då lider man själv också.
Igår var det Pelle i treans mormor som hade namnsdag; Valborg alltså, och efter att jag somnat på balkongen i solen vid 16.30 tiden, åkte vi iväg Mor och Johan. Jag somnade återigen i bilen, men vaknade med vidöppen och torr mun ungefär vid Chipsen. Jag låg där i baksätet, medan Seidi hoppade runt och förde ett helvetes liv. Hon visste vart vi var på väg och hon visste vad det innebar: bada! 
När vi kom fram tog Seidi ett stort skutt från bilen och landade i sjön. Joel började klippa mommos gräsmatta med sax och jag drack en öl och blev nästan full.

Det var ett stort gäng mer eller mindre kända ansikten som samlats vid stranden i Skutviken framåt kvällen då brasan skulle tändas. Jag tror det var mest småflickor, faktiskt och så en ännu mindre pojke som, om man hade räknat, upprepade ordet: "Dä!" typ tretusensjuhundra gånger. Vi sjöng "Längtan till landet" och "Vårvindar friska" under ledning av Mor som dirigerade. Det skulle vara böljande sång på vissa ställen och studsigt på vissa ställen. När det bara var glöd kvar av brasan grillade vi korv och vid 23 åkte vi hem.

Nu ska jag och Joel gå ut med Seidi och se vad det är för första maj väder.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Vanni nyktra?! Skönt. D va nästan jag med. Vi hörs imorn ang. simningen. Vad för tid passar? Efter maten halv sex? Kram


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback