om helgen.

För första gången på flera år fick jag liiiite liiiite känningar av någon slags julkänsla när våra ljuvliga 1-2:or uppträdde med sitt adventsprogram i fredags morse. Även om repetitionerna varit lite nervösa (25 stycken 7-8 åringar med varsitt levande ljus i händerna... ni fattar varför vi hade en hink med vatten och blöt trasa i närheten...) så gick framträdandet superbra. De sjöng så vackert man fick en tår i ögat. Efteråt var det glögg och pepparkaka i matsalen för föräldrar och barn.
På eftermiddagen blev jag kvar och möblerade om och satte upp julgran i klassrummet, det blev såå mysigt! Får hoppas att den mysiga stämningen smittar av sig på ungarna så de är lugna och harmoniska fram till jullovet om ett par veckor.

På eftermiddagen tog jag Joel med mig på vattengympa. Han plaskade på i en grunda delen av bassängen medan vi andra gjorde övningar som får det att svida i magmusklerna och krampa i armarna. Ni som tycker att vattengympa är mesigt har inte provat på Ankans pass! Hujedamej. Efteråt var det myskväll med Idol. Orkade dock inte se utröstningen, eftersom jag somnat på soffan redan strax före 23.

Lördag och Lillajul. Simon ringde tidigt och ville komma och hälsa på med Vingmuttern (Elias) och Knyttet (Adrian), som är Fasters sötaste pojkar. Sen ringde Moffa och undrade vad vi gjorde. Han kom hit mitt i pepparkaksbaket, suckade och stönade och stödde huvudet i händerna = bakis. Jag gav honom en Revigör och en kopp glögg, så piggnade han i. Och vid middagstid kom Linda, Stefan och Vilja. Aldrig har det väl varit så mycket folk här på samma dag. Jag kom på att det är väldigt sällan vi har gäster. "Det är för att vi aldrig blir hitbjudna" sa Linda och det har hon ju rätt i.
Fy vad tråkigt att inte bjuda över sina vänner lite oftare! ... här började jag skriva tio olika anledningar till varför det är så, men det låter bara fjantigt och ursäktande så jag skiter i det...

På kvällen såg vi Stjärnor på is och jag må säga att näst efter Robbie Williams på listan över sexiga män kommer Markus Fagervall.
Need I say more?

Kommentarer:
Postat av: Linda

Inte bjuder vi ofta heller. Det blir ju aldrig av. Alla är vi upptagna av vårat egna. Jag tycker det är väldigt roligt att bli bortbjuden. Det blir så sällan att bjuda in sig själv.



Hoppas ni har en mysig första advent =)

2008-11-30 @ 12:51:28
Postat av: Tessa

Jag är likadan, bjuder ALDRIG hem nån i den här trånga svinstian. När vi har flyttat in i huset får alla komma när som helst, objudna som självinbjudna.



Mja, vet inte om jag håller med ang. Markus, men där på slutet fick jag nog lite tupphud. Men Robbie är en sjujäkla sexbomb iallafall.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback