Pissdag.

Usch, det har varit en riktigt pissvecka. Så pissig att jag undvek måndagsprogramsidan i tevebilagan bara för att slippa påminnas om att det kommer en måndag efter helgen.

Ibland önskar jag att jag hade ett jobb som inte krävde att man alltid är på topp, att man inte alltid skulle behöva ge av sig själv, vara uppfinningsrik och inspirerande. Jag önskar att jag skulle kunna ha en dålig dag, sitta och sura för mig själv och ha så lite med folk att göra som möjligt. Och framför allt att jag inte skulle behöva vara så jävla pedagogisk hela tiden, att jag helt enkelt skulle kunna säga "stopp för i helvete - nu räcker det!".
Nä, istället ser man hur ungarna njuter när man sakta men säkert får spända mungipor, rynka mellan ögonbrynen och svett som tränger fram i pannan. Man försöker behärska sig men hela kroppen darrar av irritation och till sist ryter man till lite halvhjärtat och ungen tänker "Yes! Där fick jag henne!"

Det värsta är ju att genom att i det här yrket ge av sig själv, vara uppfinningsrik, inspirerande och pedagogisk, så slipper man få spända mungipor, rynkor mellan ögonen och bråkiga ungar. För får man ungarna motiverade så har de inte tid att hitta på bus.

Men som sagt, ungar märker när man har pissdagar och då gör de allt som står i deras makt för att göra den ännu värre!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

En stärkande kraaam



(tänk på farbror Barbro, asså kissvarning!)

Postat av: Linda

Stumpelirumpan! Jag förstår dig precis. Själv är jag också rätt frustrerad på mitt jobb, med det handlar inte om irriterande skitungar utan om irriterande vuxna satansmänniskor. (Alltså de är inte anhängare till satan eller så, utan de gör bara inte som jag vill helt enkelt)

2008-11-14 @ 19:11:05
Postat av: Anonym

Läggas till bör: Nu pratade jag INTE om våra underbara eller mindre underbara klienter! Personal handlar det om.

2008-11-14 @ 19:12:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback