Stormar.

Var tvungen att gå ut på en lång kvällspromenad i höststormen för att det inte gick att vara här hemma pga två gapande ungar här som lekte orkanen Katrina tror jag. Ett vadderat och ljudisolerat rum borde man ha till såna där...

Tog ialla fall vägen längs Lotsgatan och kom att tänka på att en våldtäktsman sprungit lös där förra helgen och antastat oskyldiga kvinnor. Jag funderade på hur Seidi skulle reagera om någon försökte ge sig på mig. Hon kan ju vara aggressiv mot fyllon och sådana som verkar hotfulla så jag tror tamej tusan att hon skulle skydda mig!

Och i helgen var vi på Monster Jam till Globen. Det var häftigt, men inte lika häftigt att missa bussen med en hel timme och bli kvar i Stockholm när man helst av allt ville åka hem och lägga huvet på dynan efter en lång och spännande dag. Och nu skriver jag inte det här för att hälla salt i såren på Carola som brottades med dåligt samvete i typ ett och ett halvt dygn och gjorde allt för att gottgöra "sitt" misstag då hon trodde bussen skulle gå en timme senare än vad den faktiskt gjorde. Vi får inte glömma att alla har ansvar och att jag inte borde ha tagit förgivet att hon skulle ha koll på busstider och dylikt.
Hursomhelst löste sig allting jättebra, vi fick övernatta hos världens raraste Sören (Carolas mosters "pojkvän") som bjöd ut sin väldoftande lägenhet till oss strandsatta ålänningar.

På söndagen tog vi ECKERÖLINJEN hem. Vi var rörande överens (eller kanske var det så att Carola övertalade/hjärntvättade mig) om att hela M/S Rosella och hennes avgångar suger fett och att vi aldrig kommer att sätta vår fot på det gungande åbäket nå mer.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Ja fy farao för sånt där. Missa buss o båt är ingen höjdare då man vill hem till sin sköna säng! Tur att ni fick sova hos Sören!

Postat av: Linda

Neeee Rosella och, hela vikingline därmed, suger rätt rejält faktiskt. Tacka vet jag Eckerölinjen. Synd att de måste bli dyra de också nu bara.

2008-11-14 @ 19:08:01

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback