Arg, arg, arg.

Fick idag en ilskeattack mitt på blanka eftermiddagen.

Jag gör mitt bästa som förälder och allt för att mitt barn ska vara glad och nöjd. Jag ställer upp med allt, vi hittar på roliga saker varje vecka. Det är simning på Mariebad, biobesök, High Chaparrall och nästa helg Monster Jam i Globen. Men tänk att det aldrig är nog! Tänk att när man själv ska göra nåt är det ett jävla gnäll!
Jag börjar undra om man kan skämma bort barnen genom att ge dem för mycket av sin tid, hitta på för mycket roligt och inte visa dem att mamma behöver tänka på sig själv emellanåt - precis som att man kan skämma bort dem med materiella ting.

Och nu sitter man här förbannad och känner sig fläskig och jävlig.
För när fan ska man komma iväg och träna nångång???!!!?!??!
Frustration!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Nåå gulle dej. Klart du gör allt för gulle Ove. Nog kan man säkert skämma bort ungarna med aktiviteter, men då ska d väl va REJÄLT av ens tid. Själv gör jag typ ingenting speciellt med mina. Jo babysim med Jeff o Li får haka.



Li nåjsar ju ganska ofta om "vad ska vi göra idag", men jag låter mig inte påverkas att tro att jag verkligen ÄR tråkig, att jag ALDRIG gör nåt (som hon kan uttrycka sig). Diggar inte att höra "jag har tråååkigt, jag har inget att gööööra", usch nej då blir jag rabiat.



Jenny du MÅSTE ta dig egentid till t.ex träning. Kan inte Joel va hemma själv i 90 minuter? Då ska både Joel OCH du se att du blir gladare.

Postat av: Simon

Ungar kommer alltid att klaga... Splar ingen roll om du tar heltid av från jobbet och anordnar aktiviteter... Det kommer alltid att vara någon annan som har det bättre...Varför får inte jaaaaaaaaaag?

Mera aga, mindre gnäll... Mera fritid! Puss

2008-11-01 @ 05:55:49
Postat av: Jenny

Ja, ni har så rätt båda två.

Man måste stå på sig, helt enkelt!

2008-11-01 @ 09:48:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback