Porrvideo och kärlekssång.

Har ni sett videon till Britneys singel Womanizer? Kolla här!

Man kan inte hjälpa att undra lite, hur tänkte hon?
"Jag har en jättebra idé för den här videon. Jag ligger naken på rygg inoljad i en bastu och svankar så mycket som möjligt medan jag håller ena armen över brösten och den andra armen vinkar lite hit och dit för att slutligen falla ner över håret och rufsa till det lite sexigt och busigt!"

På tal om musik så kan jag bli lite trött på att höra att en "ny" svensk ballad spelas på radion. Den ljuva Sonja Aldén ("För att du finns") har knåpat ihop en alldeles "ny" ballad. Vad duktigt att hon har fått in ALLA klyschor som går att få in i en kärlekssång. Jag har listan!

- Upprepning. I princip varje versrad inleds med: "Du får inte..."
- "vandra på din väg". Att vandra på en väg är väldigt poppis hos kärleskssångsförfattare och vart vägen leder? Jo, den leder såklart mot ett:
- "mål".
- I Sonjas låt "river man också murar". Klyschornas klyscha.
- Tänk att aldrig de där "själarna kan få ro". Jag spyr.
- "Röra vid mitt hjärta" = obligatoriskt.
- Sen kommer höjningen, den pampiga höjningen som är till för att få håret på armarna att resa sig och kroppen att skälva. Men vad händer? Ingenting.
- Och sen vrider vi ner volymen och tonar ut i ett ljuvligt mollvibrato.

Här kan ni få se Sonja live - om ni står ut.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hahahaha, jag dööör, jag pissar ner mig, fy fan va skön du e!



...- Sen kommer höjningen, den pampiga höjningen som är till för att få håret på armarna att resa sig och kroppen att skälva. Men vad händer? Ingenting.

- Och sen vrider vi ner volymen och tonar ut i ett ljuvligt mollvibrato....

Postat av: Simon

KUNG! =)

2008-10-27 @ 10:43:40
Postat av: Linda

Du är inte för lat för att tänka iallafall :) Proffs på att skriva!! Kanske du skulle försöka dig på att göra en BRA kärlekssång?

2008-10-27 @ 21:47:36
Postat av: Jenny

Fast jag tror att man måste veta vad det är för att skriva om det. Kanske det är det som är Sonjas problem också? Hon måste förlita sig till alla klyschor för att få ihop nåt.

2008-10-28 @ 18:39:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback