Drunknad i koppen.

Ännu en punkt på listan över Jenelis mindre smarta drag.

Satt vid datorn igår eftermiddag med kaffekoppen på bordet bredvid. Simultansk som jag är, pratade jag samtidigt i telefon, och i brist på utrymme på den belamrade bordsytan lade jag telefonen ovanpå kaffekoppen. Fortsatte med datapysslet och gick sedan därifrån och lämnade som vanligt allt efter mig.
Senare ropar Joel att det ringer och jag börjar lyssna efter ljudet ("var har ja telefoon då?"), men inte hör jag nånting. Kommer på, javisst ja, den ligger vid datorn....

.... i kaffekoppen
.... med kaffe i.

Vibrationerna skickade luren rätt ner i svarta havet och sen var den trots ihärdiga återupplivningsförsök stendöd. Inte förrän imorse när den vilat ut ordentligt fick jag igång den. Men den är inte sig själv. Den vägrar emellanåt att svara mina uppmaningar som att ringa upp någon eller sätta på ljudlöst. Den stänger av sig själv och den får olika spasmiska infall som att avbryta pågående samtal.

Jag måste ändå ge mig den äran att jag alltid haft telefoner som hållit, för att jag varit noga med dem och använt dem sparsamt. Nångång får jag väl tabba mig också...


Kommentarer:
Postat av: Linda

fniss Nu får du en ny telefon!

2008-09-15 @ 21:20:47

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback