E ni där?

Jag läser på mammas blogg och kan inte annat än hålla med henne om att det är skitslött att inte få kommentarer på bloggen. Fast i och för sig är jag själv dålig på att kommentera på andras bloggar. Synden straffar sig själv.
Jag har förresten bloggat i tre år, kanske dags att lägga av och skriva nåt vettigt istället.
Fast en tre årig "dagbok" vill man inte bara ta bort i ett knapptryck, det är sjukt hur mycket som hänt på dessa år! Otaliga fyllehistorier, otaliga klagovisor och otaliga flirtar och ehm... "vänner" har jag haft. Tänk att jag delat med mig av allt detta, herregud vad ska folk tro om mig. Om nån nu läser...
Och nej, jag skriver inte bara för mig själv. Om jag inte ville att någon skulle läsa och ge respons skulle jag väl skriva en vanlig hemlig dagbok med röda hjärtan och lås på. Ska jag förresten skaffa, tror jag!


P.S Detta är inte något slags desperat försök att få lite bekräftelse av den typen man sökte efter i högga: "Äääee, ingen tycker om mig, jag är så ful och fet!!" och så bara väntade man på att alla skulle komma rusande och krama om en och säga att "Alla äääälskar ju deeej, du är jätterolig och du är inte alls feeeet. Kolla på miiiig. Jag är mycket feeetareee!"

P.S 2 Trageton är en lustigkurre, typisk norrmann. Jag funderar på att muntra upp stämningen i auditoriet med en norgevits imorgon. Nån som har någon på lager? (Kolla, jag är smart och lägger ut en liten fråga för att se om någon nappar = en kommentar... kanske.)

P.S 3 Nu har jag gnällt färdigt.

Kommentarer:
Postat av: Morbror

Jo Jenny, de e trögt ibland, ti va bloggare. Men sluta inte. Skriv blogg och bok!

2008-09-01 @ 22:37:21
Postat av: Surrogatmoster

Jo för jessunamn,sluta inttte.Skriv båda som du har tid o.lust för tillfälle,då blir de´ bäst.Du skriver bra.

2008-09-02 @ 07:57:32
Postat av: Carola

Men Jenny då!



1.) Vi läser ju din blogg, ju!!

2.) Alla äääälskar ju deeej, du är jätterolig och du är inte alls feeeet. Kolla på miiiig. Jag är mycket feeetareee!! :-)



3.)23 kuliga norgevitsar:

• Varför vattnar norrmännen sina flaggstänger?

-För dem vill att knoppen ska slå ut!



• Vet du varför norrmännen häller vatten i datorerna?

- Nej.

- För att de ska kunna surfa på Internet!



• En norrman och en svensk var ute och fiskade tillsammans. Plötsligt drog

svensken upp en kraftig torsk.

- Hur ska vi ta död på fisken? sa svensken.

- Jag vet, sa norrmannen efter en stund funderande, vi dränker den.



• En norrman till en annan: - Jag köpte ett pussel till min son, på pusslet stod det

2-5 år.

- Jag lyckades pussla ihop det på ett år!



• En norsk pilot skulle för första gången flyga ett plan till Sverige. Innan han åkte blev han varnad för de korta landningsbanorna de hade där. Men han flög ändå. Vid landningen såg han hur kort banan var, och tänkte “dette går aldri”, men han la i fulla bromsar, fulla flaps och började inflygningen. Det gick trots allt bra, han lyckades stanna planet precis vid kanten, och sa med en pust av lättnad:

- Ja, den va kort den!

Men så såg han sig om och sa:

- Men den va kempebred!



• Norrman till norrman :

- Åskade det hos dig i går kväll?

- Jag vet inte, jag var hos grannen hela kvällen.



• En norsk dam ringde en elfirma som lovar att laga hennes dörrklocka.

Firman skickar dit en elektriker som emellertid snart är tillbaka:

- Jag ringde minst 10 gånger, men ingen öppnade!



• En norrman skulle gå på vuxenstudier som började med matematik. Redan

andra dagen kom han hem och var förtvivlad.

- Igår sa läraren att 5 plus 7 är 12. Idag säger han att 13 minus 1 är 12.

Nu vet jag inte vad jag ska tro.



• “Varför har norrmannen med sig en bildörr när han går i öknen?”

“För att han ska kunna öppna om det blir för varmt.”



• “Varför har du rakat dig i nacken?”

“Hoppsan, jag har visst satt skjortan bak och fram.”



• Två norrmän:

“Kan du tänka dig att i USA blir en person överkörd varje kvart.”

“Ojdå. Vilken otur han måste ha.”



• “Har ni hört talas om den norska spiralen?”

“Spermierna kör ihjäl sig i kurvorna.”



• Norrmannen kom in i en affär och bad att få köpa bilhandskar.

- Vilken storlek?

- Det vet jag inte men det ska vara till en Toyota.



• “Vet du varför norrmännen går ut på balkongen när det blixtrar?”

“Nej!”

“Dom tror dom blir fotograferade.”



• Så var det norrmannen som skrek på Karl-Johan:

“Den norska riksdagen är en bunt idioter.”

Han fick tio års fängelse för att ha avslöjat Norges statshemlighet.



• - Varför kör norska sopbilar så snabbt?

- Förarna är rädda för att bli rånade.



• -Vet du varför norrmännen har genomskinliga matlådor?

-Nej!

-För att veta om de är på väg till eller från jobbet!



• Det va den gången då Norrmännen och Svenskarna låg i krig med varandra då en

Svensk plötsligt fick en idé. Han ropade så högt han kunde ett vanligt norskt

efternamn:

- Johansen!

Varpå en norsk reste sig och sa:

- De e ja, och blev skjuten.

Varpå svensken ropade en gång till:

- Michelsen!

Varpå en annan norsk reste på sig och sade:

- De e ja, och blev skjuten.

Då tänkte en norrman att han också skulle göra likadant så han ropade för full hals:

- Svensson!

Varpå man hörde:

- Vem e det som ropar?

Varpå norrmannen reste sig och sa:

- De e ja!



• En lärare i matematik på det norska högstadiet sa till sina elever:

- Den här klassen är så dålig i matematik att jag måste underkänna 70% av er.

Några elever sa:

- Det går inte, vi är inte så många!



• Programledaren i den norska televisionen säger:

- Och nu kommer vi till dagens tittarfråga:

Vad är det som är stort, brunt och springer i skogen?

Skicka svaret till oss och märk kuvertet med “älg”.



• -Vet du varför norrmän åker mc i pyjamas?

-För att dom ska kunna ligga ner i kurvorna!



2008-09-02 @ 08:29:35
Postat av: robiN

Go´morgon

Postat av: Jenny

Okej, okej, jag har fått bekräftelse! :) Förresten var jag så aptrött på den där norrmannen på eftermiddagen så jag inte ens orkade tänka på någon norgevits. Men de var roliga, tack Carola!

2008-09-02 @ 17:27:26
Postat av: Linda

Jag tycker jag kommenterar och kommenterar jag. Aldrig är en nöjd =)

2008-09-03 @ 16:03:09
Postat av: Maggan

Försöker hinna ikapp efter sommarens läs- och bloggtorka. Men nog finns jag här. Jag har åsså varit dålig på att kommentera och jag vet ju hur roligt det är att få en liten hälsning eller så. Tänker på dig, gör jag ofta, så du vet!

2008-09-04 @ 05:29:13
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Du vet att jag glor varje dá, kramis.

2008-09-06 @ 23:08:26
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Elin

Fast din blogg var mycket roligare när du var singel. Din självironi är hur kul som helst! Efter att du blev "sambo i stan" istället för "singel i stan" läser jag inte lika ofta...

2008-09-07 @ 10:16:33
Postat av: Ann-catherine

Hej!

jo jag e lika dålig på att skriva blogg....men om du e less på att skriva blogg men vill ha kvar allt så kan du egna dig en dag med att printa ut alla sidor du har skrivit...inklusive komentarerna och klistra fast dom i en bok...så kan det vara en bloggbok......

2008-09-07 @ 22:00:53
URL: http://renforspettersson.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback