My way!

Igår hade jag mitt första föräldramöte. Inte första någonsin, men första med den här föräldragruppen. Jag har träffat de flesta flera gånger förut, så jag var inte så nervös inför kvällen. Jag hade förberett mig noga och så hade jag Tove, specialläraren, med som stöd. Likfan satt jag där knallröd i ansiktet och stammade efter fem minuter. Jag försökte kyla ner kinderna med mina kalla händer, skrattade lite och ursäktade mig med att säga "hoh, nej nu blev jag nervös mitt i allt!". Tove klappade mig på axeln och föräldrarna tittade överseende på mig när jag hakade mig vidare fram punkt för punkt på föredragningslistan.

Jag och listor är ingen bra kombination har jag kommit på. Det blir så uppstyltat och konstlat istället för spontant och lättsamt. Visst är det bra att ha punkter som man ska ta upp för att inte glömma nåt viktigt, men man ska inte följa dem slaviskt i tur och ordning som jag gjorde igår.

Jag måste lära mig att göra saker på mitt sätt och inte alltid titta på hur alla andra gör. Jag tar mycket efter hur man gjort tidigare och ofta tänker jag på vad andra ska tycka om mitt sätt och mina metoder. Men jag antar att jag måste bli lite mer övertygad om att mitt sätt är det bästa sättet och jag måste kunna motivera varför jag gör som jag gör. Men det kommer, det kommer.


Kommentarer:
Postat av: Carola

Du gjorde det riktigt bra. Ingen skulle ha märkt att du var nervös, om inte du skulle ha berättat det för oss själv. Och ingen av oss vet heller hur det har gjorts förr eller hur det ska vara, vi är nog helt nöjda med all information vi får, må det vara på ditt eget sätt eller på andras som du har tagit åt dig. Hur som helst kände jag mig väldigt bra informerad och nöjd med föräldramötet. Ha en trevlig helg!!

2008-09-12 @ 13:09:34
Postat av: Tessa

Gash, skulle aldrig palla. Bugar o bockar. Du klarar det, d du gör e alltid så jävla bra, fast du själv tror d e sådär. Skärpning =)

Postat av: Linda

Din motivering är: "Jag gör så här för att det funkar bäst för mig." Ingen jäkel kan sen ifrågasätta det. Hoppas ni fick lugn i holken igår kväll sen.

Kram

2008-09-13 @ 09:51:57
Postat av: Jenny

Jo, inte ska man vara alldeles för självkritisk, men det är nyttigt att fundera på vad man kan göra bättre till nästa gång :)

2008-09-13 @ 12:10:59
Postat av: Maggan

Hmm, jag har snart mitt första föräldramöte. Känner mig lite nervis faktiskt. Jag har ingen aning vad jag ska göra. Kanske det är dags för att "lista" lite i alla fall...

Men precis som du säger så måste vi ju få känna oss för lite. Man kan ju inte kunna allt på en gång, eller hur?

Kram till dig!

2008-09-13 @ 21:28:10
URL: http://mags.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback