APRIL, APRIL!

1:a april. Alla ungars favvodag - då FÅR man luras hur mycket som helst och man gör det bara för att man kan och vill. Jag blev "lurad" två gånger innan jag ens fått upp klassrumsdörren imorse.
"Jenny, jag hittar inte min skolväska!"
"Jaha..."
"APRIL, APRIL!"

"Jenny, jag såg på teve igår!"
"Mmm, kul."
"APRIL, APRIL"

Sådär höll det på och jag låtsades bli lurad ungefär tio gånger, men sen tröttnade jag.
Istället hade jag ett eget lur till dem som jag hittade på
www.lektion.se, alla lärares drömsajt.

Efter fruktstunden bad jag alla gå och sätta sig på sina platser. Jag förklarade allvarligt att vår skolsköterska ringt och sagt att det gick en epidemi av fotvårtor i skolan. Det är ytterst smittsamt och inför ettornas läkarbesök följande tisdag ville sköterskan att jag skulle kontrollera allas fötter.
"Så nu tar ni av er högerstrumpan och sätter upp foten på pulpeten, så kommer jag runt och kollar era fötter".
Sen började jag gå runt, med papper och penna i högsta hugg. Jag studerade varje liten fot noggrannt och låtsades anteckna på min lapp med viktig min medan eleverna tittade orolig på mig.
"Hmm... här var det bara tåludd..." muttrade jag emellanåt och antecknade.
När jag gått runt och petat på allas fötter meddelade jag:
"Nu kommer jag att skriva upp på tavlan vilka som hade fotvårtor!"
Barnen såg skärrade ut och jag skrev...... APRIL, APRIL!
En del av barnen såg lite förvirrade ut och kanske inte förstod skämtet fullt ut, men däremot fick assistenten Jill sig ett gott skratt. Hon hade nämligen gått på det lika mycket som ungarna och hade själv börjat studera deras fötter med glasögonen på nästippen.

Där fick dom!


Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hah ha haa, va du e rolig. O kunde hålla god min?


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback