Mor narras.

Jag fick just läsa på mors blogg att "mitt" fyndiga skämt inte alls var något bra skämt. Istället ger hon tips på andra "bra" lurendrejerier som hon lyckats med genom åren. Jo, mor har väl en livlig fantasi och är uppfinningsrik men jag tror också att hennes talang för aprilskämt beror på att hon helt enkelt gillar att luras!
När jag var en 8-9 år hörde jag henne prata med en vän, det kan ha varit moster eller nåt liknande.
Jag citerar:
"Jo, de (jag och mina bröder) börjar bli så stora nu att det inte ens går att lura dem längre!"

Man börjar ju undra vad hon egentligen tutat i en för skit genom åren...

Kommentarer:
Postat av: Mor

Hi hi... j-la ungar som tjuvlyssnar... det kanske rörde sig om t ex barnprogrammen? Ni fick ju bara se programmen för de allra minsta barnen. Det fanns inga fjärkontroller på den tiden, så jag satt med er på varsitt knär 1 m från TV:n. 18.30 - 19.00 pågick barnprogrammet, och sedan gällde det att vara snabb med att stänga av. En gång var jag dock lite långsam, så hallåa-tjejen hann säga: Och nu kommer "det och det" programmet för de lite äldre barnen...

Då var det kört!

- Mammaaaa! Det kommer ju flera program!

Jag misstänker att ni kände er lurade då...

Postat av: Mor

Skrev just en lång och bra kommentar, men den for ut i ingenstans och fastnade inte... :-(

2009-04-02 @ 21:18:37
URL: http://www.britt-hoftled.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback