Påsklov.

Idag har jag älskat mitt jobb!


Tänk bara en underbart stillsam slöjdlektion, hur ofta händer det?! Vi syr fingerdockor och barnen är sååå duktiga att få till jämna och fina langettstygn! Vi satt allihopa vid stora, runda bordet i klassen, småpratade och lyssnade på Absolute Rock ballads som lilla C hade tagit med sig.
Sen var det diktamen, som eleverna fick skriva på datorn idag. Diggades skarpt! När jag gick i skolan fanns det en dator som hette Viktor, en enda i hela skolan som alla skulle dela på! Vi har 14 bärbara datorer - bara att rulla in datavagnen i klassrummet och så kan varje elev förse sig med en egen. Smidigt!
Efter lunch kom Maria som är diakon i Saltvik för att ha påskfirande med oss. Hon är toppen tycker jag! Hon spelar gitarr och vi sjunger psalmer, hela skolan tillsammans. Idag läste hon påskberättelsen ur en bok och eleverna var delaktiga och fick lägga fram saker som fanns med i berättelsen på ett stort lakan som hon lagt ut på golvet. Sist sjöng vi en sång som gick ungefär såhär: "Jesus har uppstått, hurra, hurra! Han LEVER, han LEVER, han LEE-EEVER än!" Herregud, liiiite väl "frälsaren kommer och räddar oss" över det hela när sjuttioen ungar + personal skrålar att Jesus lever så taket nästan lyfter. Men det är bara att spela med.
Det var en fin avslutning på skoldagen innan påsklovet.

Ikväll ska jag på Billabong-party till Larssons Vattensport/Spa/Shop/Bodega/Spelhus och allt annat de har där. Jag har hört talas om en nyinförskaffad bubbelpool, vin och manliga gäster. Kanske jag ska inhandla en snygg Billabongbikini, ta mig en stänkare och hoppa i?

Trevlig skärtorsdag, och kom ihåg... Jesus lever än!

Kommentarer:
Postat av: Mor

Jo, den sången känner jag till. Våra elever har älskat den sången! Fast den heter "Uppstått har Jesus". Eleverna missförstod texten lite, så de sjöng: "Uppstoppad Jesus, hurra! Hurra!".

Varje musikcafé under några år sjöng de Uppstoppad Jesus...

Postat av: Jenny

Haha, hur det kan bli. Ja, den var verkligen poppis, en riktigt rivig låt.

2009-04-10 @ 08:04:25
Postat av: Tessa

Va partyt kul? Tackar för inbjudan och önskar jag kan komma nästa gång. Nyfiken, dom har grejer dom där Larssons.

2009-04-10 @ 17:20:17
URL: http://bianco.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback