Skön kväll.

Joel har haft svårt att komma till ro och somna på kvällarna. Först efter 22 har han kommit till ro - efter det att mamman blitt arg och snäsig och han blivit ledsen. Jag bestämde mig för att ta itu med saken och få en kväll utan gråt och sura miner.

Steg 1 - tidigare sänggående. Läggningsproceduren skall inledas 20.30 SHARP! Förhoppningsvis somnar han då innan 21.
Steg 2 - byt ut kvällsmålet. Tidigare har Joel druckit te på kvällarna. Te med typ tre teskedar socker i. Och alla vet vi vad socker gör med småglin... Te i sig är väl inte så bra heller, tror jag.
Steg 3 - Mamman gosar en stund längre med gossen i sängen.

Alla stegen gick smidigt och enkelt. Joel accepterade den nya tiden, mjölken och framförallt att få ha mamma i sängen! Det slutade med att vi båda somnade och när jag vaknade skyndade jag mig för att kolla klockan. 21.02 och gossen nassar sött. Jippiii!
Nu får vi bara hålla tummarna att den fula ovanan att ha mamma i sängen tills man somnar blir svår att bryta...

Här planterar Joel "olivträd".


Kommentarer:
Postat av: Simon

Det är ju koffein i te'et också som hjälper till...40 mg per hitta jag att snittet på svart te är...



Köp decaf te annars eller drick nått annat.... =)

2009-04-15 @ 21:27:48
Postat av: Tessa

Te kanske inte är det mest lugnande till natten (Li får inte ens risifrutti, eller nån annan sockerbomb, hon e så speedad ändå, hon hjular ju i säng oberoende). Gullig han e som accepterade hela förändringen och HOPPAS att du inte behöver somna där varje kväll =)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback