Unningar.

Att "unna sig något" kan betyda helt skilda saker lite beroende på hur du lever och hur ditt liv ser ut. Saker som en del folk gör var och varannan dag kan vara "unning" för en annan. Vissa klipper håret var sjätte vecka, andra unnar sig det en gång i halvåret. Vissa köper flera nya klädesplagg varje månad, andra unnar sig det en gång i kvartalet - om de har råd efter att de köpt vinterhalare till ungarna. Såna där saker har mest med pengar att göra. Det jag vill unna mig handlar om tid. Tid att göra saker jag själv väljer.

Imorrn åker Joel till sin pappa - då ska jag unna mig tid i form av detta:

- att få komma hem när jag vill och gå när jag vill
- att åka och träna
- att inte serva

Och när helgen kommer ser jag fram emot att:

- sova länge
- ta en lång morgonpromenad
- dricka kaffe och läsa bok långt in på förmiddagen
- gå ner på stan, strosa runt, kanske fika, gå i affärer, träffa folk
- bjuda hem snygga brudar och gå ut och röja sen

Tja, det är såna där saker som jag får lov att unna mig. På nåt vis är det ju tur att det inte händer så ofta, då hade det inte kännts som en lyxig unning!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Mmm det är såna där saker som man uppskattar som förälder. Egentid i födelsedagspresent skulle inte varit helt fel. Istället får man övertid. Hur mycket man än älskar sina barn så är det INTE KUL JÄMT om man aldrig får en paus. NJUT NJUT NJUUT.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback