Roligt och tråkigt.

Mitt humör är ganska jobbigt just nu. Den senaste veckan har jag frossat i massa skitmat, jag har inte tränat, jag har jobbat till sent med mina utvecklingssamtal, jag har sovit för lite, blodat för mycket och det är stökigt i lägenheten.
Detta har resulterat i en pessimistisk inställning till det mesta och när en kille på radion idag fick frågan om vem han skulle vara om han vore en komiker, visste jag genast vem jag skulle vara. Just nu, alltså.

Magnus Betnér. Herregud, finns det någon argare människa än han egentligen (förlåt Linda, jag vet att du gillar honom). En gång kallade Zandra Lundberg honom för surgubbe och då blev han ännu surare när han fick höra det. Jag tänker inte kalla honom surgubbe (jag är rädd att han läser min blogg... haha, sääääkert!), jag bara tycker det är intressant med en komiker som mest levererar en harang av upprörda ord som visserligen alltid har en liten knorr på slutet, om man hinner med att lyssna.

Magnus Betnér måste ju vara toppen inom den "nya" formen av komikerformen - roasting - som ju går ut på att vara så elak som möjligt mot kända personer.

Skulle jag få önska, så ville jag vara Henrik Dorsin. Han är "sååååå humor", som SajmonK skulle sagt för två år sen. Nu säger han kanske: "It´s much fun" för han bor i Amerrrkat.

Jämför själva:

Magnus

VS

Henrik

Kommentarer:
Postat av: Linda

Han är grym! Hahah! Du borde se serien han gjorde på 5an. Där var han inte så kaxig hela tiden. Syntes väl att det är en roll han spelar när han kliver upp på scenen.



2009-04-03 @ 21:20:29
Postat av: Linda

Och stor megakram på dig skruttan när du är nere. Vi får ta en promenad nån kväll när vi har kommit till rätta.



KRAAAAM

2009-04-03 @ 21:21:32
Postat av: Jenny

Jo, han är nog mjuk innerst inne. Jag tror han är arg bara, han har nog en del som han vill ut med och kanske vill förändra lite. Och det är ju roligt att skämta om verkligheten, man känner igen sig, tar åt sig. Men... äh, mer kiss- och bajs till folket!!

2009-04-03 @ 21:52:32
Postat av: Tessa

Jag är ju inte så inne på d här med komiker, asså Mange känner jag till, men vem f-n är Henka?



Vi har valt samma lina denna vecka då du och jag. BARA skitmat (klämde just i mig, skruvar, ostbågar, popcorn och dipp + en kanna saft) och ETT träningspass. Trött som sejdan o kort stubin, vem orkar städa?! Tydligen inte min sambo och inte jag heller. Man blir ju inte på gott humör av oreda direkt. Men det går uppföööör. Vad gör du imorron? Kommer du med till stan efter ett? KrAAm (i falsett)

Postat av: Simon

Haha, humor! =)

2009-04-05 @ 01:47:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback