Föräldramöte.

Ikväll har jag varit på föräldramöte till Joels skola. Klass 1a:s föräldrar satt alla uppradade i sina barns bänkar, medan "fröken" tog ordet. Det blev många intressanta diskussioner och jag kunde inte hjälpa att känna mig som ett litet barn bland "de vuxna" - de andra barnens föräldrar som är minst 10 år äldre än mig. Jag försökte få en syl i vädret, men alltid var det någon annan som högg in. Antingen försökte jag inflika vid helt fel tillfälle (kanske en erfarenhetsfråga??), eller så sket de helt enkelt i vad jag hade att säga. Jag blev irriterad och fick hög puls där och när diskussionen hade kommit till att handla om att barnen hinner bli utsvultna innan lunch och att alla borde ha med sig en frukt eller liten smörgås hemifrån och en pappa menade att det kanske fanns några pedagogiska vinningar med att... "PEDAGOGISKA VINNINGAR? ABSOLUT INTE! Inte kan barnen tillgodogöra sig någon undervisning om de är utsvultna heller!" ropade jag hetsigt.
"... barnen lär sig att själva lägga frukt i väskan på morgonen." avslutade han efter mitt lilla uppträdande.
Jag knep käft och lommade hemåt i snöyran.

Kommentarer:
Postat av: Mor

Det är inte lätt att vara förälder/lärare. Det har ju jag erfarenhet av! Man fick bita sig i läppen hela tiden för att inte verka "messerschmidt". Man sympatiserade ju också med läraren, man visste ju hur det var att stå där inför alla föräldrarna.

Men jag kan trösta dig med en sak - det där med att vara yngst på mötet - det går över! :-)

Postat av: Tessa

Yngst, var stolt! Minst rinkor å =)



Haha, snabb i mun var du där.

2009-03-08 @ 17:48:04

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback