Hejdå jullov.

Trötta och hålögda kolleger mötte mig i lärarrummet morse. Slut på jullovet. Jag slog mig ner på en stol och bara stirrade rätt ut ett par minuter och gick igenom dagens program i huvudet. Masade mig till klassrummet när det ringt in och mötte tio glittrande ögonpar. Vi tog det lugnt, pratade om jullovet, lekte lekar och gick på rast en kvart tidigare för att kasta snöboll och åka pulka.

Och mitt i allt fann jag mig i lärarrollen igen med att dela ut papper, instruera, demonstrera, hjälpa, uppmuntra, samla, förmana, kopiera, sortera, plocka och förbereda.

Dagen gick i ett rasande tempo och nu är jag inne i rullorna igen!

Bring it on! (haha, vad töntigt)

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Å d måste ha varit poppis att gå ut en kvart tidigare! D berättar dom säkert hemma.



Jag säger bara rutiner, kära rutiner som är tillbaka!!

Postat av: Jenny

Mjo, när man utvärderar veckan och frågar vad som varit roligast svarar de alltid: "rasterna!"

2009-01-08 @ 18:54:47

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback