Tråkig förälder?

Diskussion under tisdagens slöjdlektion med åk 5:

"Jennyyy, hur gammal är du?"
Jag svarade som jag alltid brukar:
"Gissa!" (för det är så himla roligt att höra vad de tror.)
"31!" fick jag till svar.
"Nääää, hördu du! Nu tog du i lite väl mycket!"
"21?"
"Plus sex".
"27! Alltså, du ser ut som om du var 31, men beter dig som om du var 27" tyckte S. Hon fortsatte: "Jenny, lova att du inte bli så där tråkig sen när du blir förälder."
"Hon är ju redan förälder" inflikade klasskompisen H.

Jag förklarade att man inte behöver bli tråkig bara för att man blir förälder. Det hindrar en t ex inte från att gå på julutsopning i fräckaste utstyrseln tillsammans med en ninja turtle.
Kolla här (mors blogg).

Kommentarer:
Postat av: Linda

Ne hörrdu! Att bli en tråkig mamma ligger inte i din natur!

2009-01-14 @ 20:32:33
Postat av: Jenny

Nej, kanske inte. Fast jag gnäller och tjatar nog en hel del, precis som andra "tråkiga" föräldrar.

2009-01-15 @ 17:58:40
Postat av: Tessa

Hahaha, såg bilden på din mammas blogg. Nej tråkig förälder lär du nog aldrig bli, hahaha, fy sejdan va ful. Men fina!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback