Marknaden.

Som sagt ska jag, vi,  flytta inom en vecka eller så. Vi har fått en jättemysig tvåa på Skrakvägen, alltså precis nästdörrs. Lägenheten genomgår just nu en Extreme home makeover med nytt kakel och klinkers i badrummet, ny spis och ny färg på alla väggar och dörrar. Det är ett fint läge precis invid skogen och jättenära Joels bästa kompis. Joel är eld och lågor och kan inte vänta på att flytta in. Speciellt lycklig var han över bastun och duscharna i källaren (han skryter om att vi har bastu och TVÅ DUSCHAR i vår nya lägenhet, som om det faktiskt var I lägenheten de fanns...)
När jag för ungefär ett år sen trodde att jag skulle bli lycklig sambo för resten av mitt liv, gjorde jag mig av med allt vad jag ägde och hade. Nåja, det var inte mycket att hänga i julgranen, men ändå. Nu står jag helt tomhänt. Men jag ser det som positivt - inga gamla, fula möbler, omatchande som jag släpar med mig och försöker passa in. Nu ska det vara nytt! Jag har lite stålars sparade och de ska jag handla upp på IKEA nästa helg är det tänkt.

Men jag ska ändå göra en lista här på saker som jag vill skaffa beggat. Har ni till en billig slant, hojta till!

- en TV (helst färgtv, större än 14" och med fjärrkontroll och scart-uttag :) får jag vara riktigt kinkig så ska den vara minst 26".
- en micro utan gamla matrester i
- en dammsugare (JOOO, jag har Enjo-dammduken, men mitt hem blir hårigt, sandigt och smuligt på nolltajm, jag måste få dammsuga!) Gärna liten och smidig och helst ska den inte låta som ett flygplan.

Nu kommer jag inte på mer... jag lägger in fler på grejer efterhand.

Kommentarer:
Postat av: Fredrika

Hej vännen! Jag har micro som du kan få. Hör av dig så fixar vi de! Kram

2009-01-31 @ 18:55:45
Postat av: Anonym

Jag tror mamma har en tv. En större än våran.. =)

Kram!

2009-01-31 @ 19:39:36
Postat av: Tessa

Gu va smart att skriva här. Tivärr har jag gjort mig av med allt i överskott, (säg d här med samma röst som ryskan) -här får inte spaaraas. Hahaha!



Puss!

Postat av: Mor

Vi har också en micro överlopps, men nån större TV har vi inte. Joel fick ju redan den lilla TV:n, så nånting har ni ju.

Vi funderar över vart dammsugareen Johan hade när han fyttade in tagit vägen. Eventullt har vi gett bort den redan. Vi själva skulle vilja köpa en sån där dammsugare som har själva påsen på skaftet, men vi har inte ansett oss ha råd ännu. Men när vi gör det blir vår gamla ledig, och den är riktigt bra, liten och behändig!

Postat av: Lessa

Tadaa, har en snygg tv till salu! En silver 32 tums widescreen på "golvställning" med frostad glashylla för dvd etc. Den säljs för 250 spänn. Hör av dig om du är intresserad! :)

2009-02-02 @ 10:02:26
URL: http://lessa.webblogg.se/
Postat av: Carola

GRATTIS till lägenheten!! Vad spännande. Jag har nog massor med husgeråd (porslin, glas, bestick), sängar som kan lånas om ni behöver i början och lite annat från gästhuset och en DAMMSUGARE som du kan få gratis, fast den vrålar lite. Men den funkar och ser tjusig ut. Välkommen att välja och vraka i Larssons bodega :-). Jag kan skicka med några lådor med Tristan i skoltaxin imorgon :-) :-).

2009-02-02 @ 10:46:22
Postat av: Maggan

Du är utmanad, igen...:S

2009-02-02 @ 20:06:08
URL: http://mags.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback